Hoppa till innehåll

Kundkorg

Din kundkorg är tom

VIDEO: Mixning pop/rock med Ollie Olson

* * - - - (3 recensioner av medlemmar)

45,00 kr inkl. moms  

En av sveriges mest meriterade mixare, Ollie Olson, tar sig an pop/rock-låten Your Love Is med Alex och visar dig i närmare tre timmar hur han i detalj vässar soundet till perfektion.

Ljudet är taget direkt från datorn, så det är lätt att höra vad Ollie gör i mixprocessen. För att göra det ännu enklare, resonerar och kommenterar Ollie en hel del av det arbete som görs. Och du får förstaplatsen.

För att tillgodogöra dig materialet i denna film så mycket som möjligt, bör du ha vana av inspelningsprogram och grundläggande koll på mixning.

Videon kan du ladda ner direkt efter köp. Du kan även ladda ner den igen senare om du sitter vid en annan dator.

Recensioner av medlemmar

Sort By

Sort Order

* * * * - by perihelion jul 10 2012 20:50

Jag tyckte inte det var så dåligt. Fast jag köpte inte för att lära mig en massa utan för att se och lyssna på någon annan som mixar. Sådant brukar alltid kunna inspirera och det gjorde det även den här gången så jag är nöjd. Tyckte Ollie var skön att lyssna på. Känns som en snubbe med båda fötterna på jorden.

Jag köper gärna fler sådana här inspelningar. Gärna i lite olika genres.

4 out of 4 people found this review helpful.

* - - - - by Cobber jul 06 2012 18:18

Njäääää... Ingen struktur, han är ingen instruktör, och en överlag förvirrad mix. Svårt att följa, dålig koll på Logic osv. Undvik om du kan.

3 out of 5 people found this review helpful.

* - - - - by bluenovember jul 09 2012 12:55

En stor besvikelse efter många fina tips i tidningen. Dålig struktur, ingen vidare info om hur han tänker osv i mixen, noll koll på logic.
Det enda som jag lärde mig var att han älskade Waves SSL-Channel vilket han la i stort sett på varje kanal!
Nej... Vill ni ha bra video tutorials i mixning, reverb, eq, compressor mm så gå till puremix isället och spanna in FAB.
Han är grym, både på att mixa och förklara!

2 out of 3 people found this review helpful.