Aktuella diskussioner
- 192 kHz?
4 minuter sedan - Musikproducent på jakt efter anställning - hur bär man sig åt?
12 minuter sedan - Vem mixar bäst som brukar hänga här på forumet...
39 minuter sedan - Ang. Musicstore
45 minuter sedan - Textförfattare sokes!
Idag, 11:48
BLI PLUSMEDLEM NU!
LÄS MASSOR AV ARTIKLAR OCH SE VÅRA UNIKA VIDEOR!
Som prenumerant eller Plusmedlem kan du läsa massor av artiklar från tidigare nummer av Studio samt massor av videoguider i inspelning och mixning! Läs här!
Senaste numret
Studio 5-2013
MIXVIDEO med producenten Fredrik Thomander ingår! Klicka på omslaget för att se innehållet!
TÄVLING: Årets stora musikutmaning!
Vinn utgivning av din musik
Tack alla ni som skickat in era låtar till oss! Vinnarna presenteras i Studio 7-2013 som utkommer 25 juni. Läs mer här!
MIXVIDEO: Rob & Nino
3 timmar mixvideo
Ivar Lisinski visar hur han producerat och mixat house/dubstep-låten "I Just Wanna" med Rob & Nino. Köp den för 45 kr.
MIXVIDEO: Electric Boys
2 timmar mixvideo av rocklåten "Put your arms around me"
Carl-Michael Herlöfsson visar hur han mixat låten "Put your arms around me" med Electric Boys. Köp den för 45 kr.
MIXVIDEO: Norlie & KKV
2,5 timmar mixvideo av poplåten "Där jag hänger min hatt"
Fredrik Sonefors visar hur han producerat och mixat Norlie & KKV-låten, "Där jag hänger min hatt". Köp den för 45 kr.
Studio Special: Inspelning & mixning 2012
Unikt samlingsnummer om inspelning, mixning, mastring och massor av proffstips. Allt på 196 sidor! Läs mer här!
Studio Special: Logic 2012
LJUD LJUS OCH BILDMÄSSAN 2013
Studio på plats på Ljud Ljus och Bildmässan i Älvsjö!
Studios Mats Stålbröst har filmat några av de hetaste produkterna!
MIXVIDEO: Ollie Olson
3 timmar mixning av pop/rocklåten "Your love is"
En av Sveriges mest meriterade mixare, Ollie Olson, tar sig an pop/rock-låten Your Love Is och visar dig hur han i detalj vässar soundet till perfektion. Köp den för 45 kr.
Senaste låtarna
- Cloudman - Death lives in us all
maj 24 2013 22:10 - Vind av nåd
maj 24 2013 21:18 - Forgotten city
maj 24 2013 10:47 - Sångerna tystnade
maj 23 2013 16:01 - By my side
maj 22 2013 14:48
PLUS: Senaste artiklarna
PLUS: Senaste videorna
- Put your arms around me (del 6: mer sång)
maj 23 2013 09:04 - Put your arms around me (del 5: sång)
maj 23 2013 09:03 - Put your arms around me (del 4: gitarrer & blås)
maj 23 2013 09:01
Enkät: Producers Seminar
- Vem vill du se i Producers Seminar?
jan 17 2013 11:01 Producers Seminar är de producentkvällar som Studio arrangera...
Senaste blogginläggen
- Vad är ljud egentligen?
maj 21 2013 17:19 Intressant som tusan Christia... - Sabine och efterklang/reverberation, del 2
maj 17 2013 07:08 Jag slutade sist precis där S... - Sabine och efterklang/reverberation
maj 13 2013 16:41 Då och då i jakten på "Hu... - En liten blogg om akustik och teknik
maj 10 2013 08:12 Välkommen till en liten blogg... - Studio på Ipad/Iphone och Android
apr 26 2013 11:34 Vill du kunna läsa din Studio...
226 aktiva medlemmar (de senaste 30 minuterna)
188 gäster, 3 anonyma användare
- Giannis, Top Floor Studios, drloop, Bing, uppfinnarem, Signia, KraftigAnka, vmbr, Erik dP, Memphis, Daggy, JohnRick, Staffan, +Fredrik71, JamZam, +micke Lindvall, +lordnicke, markuriusen, Mr Keys, Teo, Google, Casperfren, klasho, MrPimme, Lewisownpeople, coffa, Johnsy, dagg, JJRockford, +Mr Lance, +sjhawa, oiNonsens, magnus83, Umemagnus, Taus, hellfog, Sonnx
MOTU Ultralite mkIII hybrid till XP
Startat av walkingcello, sep 24 2010 11:14
Det finns 4 svar på detta ämne
Skickat 2010-09-24 - 11:14
Jag har en Dell Inspiron 6400 med ett M-audio mobilepre USB som ballar ur hela tiden. Det knastrar till och så är det tyst. Sker flera gånger om dagen. Då får man dra ut USB-kontakten och sätta tillbaka den igen. Otroligt irriterande. Vet inte om det är drivrutinerna som datorn inte kommer överrens med. Skulle va kul att veta vad problemet är. Om det är Datorn, ljudkortet, drivrutiner eller Cubase?
Jag funderar på att köpa ett MOTU Ultralite mkIII Hybrid och undra om någon har erfarenhet av det till Windows XP och Cubase SX3?
Har tyvärr förstört den lilla löjliga 4-pinnars firewireporten som PC har och måste tyvärr använda USB så länge tills datorn blir för omodern och måste bytas. Men tänkte kanske investera i ett bra ljudkort som håller ett tag. Har en vän som använder det mycket live då man ju kan programera EQ osv på IN- och UTgångarna. Skulle passa mig med.
Jag funderar på att köpa ett MOTU Ultralite mkIII Hybrid och undra om någon har erfarenhet av det till Windows XP och Cubase SX3?
Har tyvärr förstört den lilla löjliga 4-pinnars firewireporten som PC har och måste tyvärr använda USB så länge tills datorn blir för omodern och måste bytas. Men tänkte kanske investera i ett bra ljudkort som håller ett tag. Har en vän som använder det mycket live då man ju kan programera EQ osv på IN- och UTgångarna. Skulle passa mig med.
MacBook Pro, Intel Core i7, 2.66 GHz, 4 Gb, 500 Gb HD. Snow Leopard v 10.6.8. MOTU Ultra Lite Hybrid. Logic Pro 9.0.0.
Skickat 2010-09-24 - 11:34
Det skulle kanske kunna vara någon sorts strömsparläge som går in, så avaktivera allt sådant.
På bärbara är det också vanligt att nätverkskort - speciellt trådlöst - ställer till problem, så testa annars att avaktivera nätverkskortet.
På bärbara är det också vanligt att nätverkskort - speciellt trådlöst - ställer till problem, så testa annars att avaktivera nätverkskortet.
Claes Holmerup, Återförsäljare av musikstudioutrustning
Gå till webshoppen för aktuella fabrikat (får inte plats i signaturen enligt forumreglerna efter uppdateringen av forumet...)
Firman: Holmerup Musik & Data - även på Facebook :)
Testsiten - med testinspelningar av f.n. 139 olika mickar, se även Facebook-sidan
Gå till webshoppen för aktuella fabrikat (får inte plats i signaturen enligt forumreglerna efter uppdateringen av forumet...)
Firman: Holmerup Musik & Data - även på Facebook :)
Testsiten - med testinspelningar av f.n. 139 olika mickar, se även Facebook-sidan
Skickat 2010-09-24 - 11:39
Finns det en kortplats så kan du ju prova med ett USB eller firewire-kort där. Kostar inte så mycket. Och kanske är bättre än det som sitter i. Dell är i huvudsak ett lågprismärke och olika modeller kan olika chip för USB resp firewire, en del fungerar bättre en del sämre.
// Gunnar
// Gunnar
Skickat 2012-04-18 - 00:05
Hm. länge sen man var här... Tack för svar ändå! :-) Nu har jag gått över till Mac och MOTU UltarLite Hybrid och det går så himla bra!
MacBook Pro, Intel Core i7, 2.66 GHz, 4 Gb, 500 Gb HD. Snow Leopard v 10.6.8. MOTU Ultra Lite Hybrid. Logic Pro 9.0.0.
Skickat 2012-05-20 - 08:12
Också oerhört nöjd med det kortet:)
kör dock Win 7 x64.
kör dock Win 7 x64.
walkingcello, den 2012-04-18 - 00:05, sa:
Hm. länge sen man var här... Tack för svar ändå! :-) Nu har jag gått över till Mac och MOTU UltarLite Hybrid och det går så himla bra!
Dance Like Nobody Is Watching.
Sonar X2 Producer, MOTU Ultralite MK3 Hybrid, Novation SL MKII 25, NI Kore 2, NI Maschine, NI Komplete 8, Yamaha HS50m, AKG K240S, AKG Perception 200, Rapture, Z3TA+ 2, Dimension Pro
Windows 8 (64 bit), i7 3770K 3.5 Ghz, 16 GB RAM, Geforce GT 610 Silent, 256 GB SSD (OS), 120 GB SSD (Projects), 2 x 1.5 TB HDD (Samples + Sounds)
Sonar X2 Producer, MOTU Ultralite MK3 Hybrid, Novation SL MKII 25, NI Kore 2, NI Maschine, NI Komplete 8, Yamaha HS50m, AKG K240S, AKG Perception 200, Rapture, Z3TA+ 2, Dimension Pro
Windows 8 (64 bit), i7 3770K 3.5 Ghz, 16 GB RAM, Geforce GT 610 Silent, 256 GB SSD (OS), 120 GB SSD (Projects), 2 x 1.5 TB HDD (Samples + Sounds)
0 person(er) läser just nu detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar