Hoppa till innehåll

SENASTE NUMRET

Studio 4-2014

Mixologi Hiphop del 2/2, Reportage: Dead by April och NONONO. Tips i Logic, Cubase, Live & Reason. Maxa din datorstudio. Test av Apollo Twin, Softube Console 1 med mycket mera med mera.

STUDIO SPECIAL: VINTAGE 2013

Vintage Special 2013

GOD JUL ÖNSKAR STUDIO! UNIKT SAMLINGSNUMMER GRATIS! endast i pdf om klassiska vintage-prylar! Klicka på omslaget för att se innehållet!

PLUSMEDLEM 1 ÅR FÖR 279 KR!

ARTIKLAR & VIDEOGUIDER!

Som Plusmedlem får du tillgång till över 700 artiklar från Studio, och över 80 videoguider i inspelning & mixning! Allt via din webbläsare, läsplatta och mobil! KOLLA IN VÅR TRAILER HÄR!

VIDEOGUIDE: Joy Deb & låten You

3 timmar mixvideo

Joy Deb visar hur han producerat och mixat melodifestival-vinnarlåten "You" med Robin Stjernberg. Köp den för 45 kr. Du som är prenumerant eller plusmedlem ser den kostnadsfritt här!

VIDEOGUIDE: Så gjordes låten Never Mine med David Myhr

3 timmar videoguide

David Myhr visar hur han skrivit, producerat och mixat 60-talsinfluerade låten "Never Mine" Köp den för 45 kr. Du som är prenumerant eller plusmedlem ser den kostnadsfritt här!

VIDEOGUIDE: Rob & Nino

3 timmar mixvideo

Ivar Lisinski visar hur han producerat och mixat house/dubstep-låten "I Just Wanna" med Rob & Nino. Köp den för 45 kr. Du som är prenumerant eller plusmedlem ser den kostnadsfritt här!

VIDEOGUIDE: Electric Boys

2 timmar mixvideo av rocklåten "Put your arms around me"

Carl-Michael Herlöfsson visar hur han mixat låten "Put your arms around me" med Electric Boys. Köp den för 45 kr. Du som är prenumerant eller plusmedlem ser den kostnadsfritt här!

VIDEOGUIDE: Norlie & KKV

2,5 timmar mixvideo av poplåten "Där jag hänger min hatt"

Fredrik Sonefors visar hur han producerat och mixat Norlie & KKV-låten, "Där jag hänger min hatt". Köp den för 45 kr. Du som är prenumerant eller plusmedlem ser den kostnadsfritt här!

Studio Special: Inspelning & mixning 2012

Unikt samlingsnummer om inspelning, mixning, mastring och massor av proffstips. Allt på 196 sidor! Läs mer här!

Studio Special: Logic 2012

Nu kan du köpa vår 100-sidiga tidning med våra bästa tips i Logic. Köp papperstidningen här. Köp som pdf här!

VIDEOGUIDE: Ollie Olson

3 timmar mixning av pop/rocklåten "Your love is"

En av Sveriges mest meriterade mixare, Ollie Olson, tar sig an pop/rock-låten Your Love Is och visar dig hur han i detalj vässar soundet till perfektion. Köp den för 45 kr.

Senaste låtarna

Senaste artiklarna (Plusmedlem)

Senaste videorna (Plusmedlem)

Senaste blogginläggen

Senaste enkäten

• Spelar du i band?
    sep 16 2013 10:20 Liveljud är ett ofta förekommande ämne i tidningen Studio. Vi...

MOTU Ultralite mkIII hybrid till XP

• Please log in to reply
Det finns 4 svar på detta ämne

#1 walkingcello

walkingcello

Nykomling

• Medlem
  • Pip
  • 4 Inlägg:

Skickat 2010-09-24 - 11:14

Jag har en Dell Inspiron 6400 med ett M-audio mobilepre USB som ballar ur hela tiden. Det knastrar till och så är det tyst. Sker flera gånger om dagen. Då får man dra ut USB-kontakten och sätta tillbaka den igen. Otroligt irriterande. Vet inte om det är drivrutinerna som datorn inte kommer överrens med. Skulle va kul att veta vad problemet är. Om det är Datorn, ljudkortet, drivrutiner eller Cubase?

Jag funderar på att köpa ett MOTU Ultralite mkIII Hybrid och undra om någon har erfarenhet av det till Windows XP och Cubase SX3?

Har tyvärr förstört den lilla löjliga 4-pinnars firewireporten som PC har och måste tyvärr använda USB så länge tills datorn blir för omodern och måste bytas. Men tänkte kanske investera i ett bra ljudkort som håller ett tag. Har en vän som använder det mycket live då man ju kan programera EQ osv på IN- och UTgångarna. Skulle passa mig med.
MacBook Pro, Intel Core i7, 2.66 GHz, 4 Gb, 500 Gb HD. Snow Leopard v 10.6.8. MOTU Ultra Lite Hybrid. Logic Pro 9.0.0.

#2 Claes

Claes

Yoda

• +Plusmedlem
  • PipPipPip
  • 21 973 Inlägg:

Skickat 2010-09-24 - 11:34

Det skulle kanske kunna vara någon sorts strömsparläge som går in, så avaktivera allt sådant.
På bärbara är det också vanligt att nätverkskort - speciellt trådlöst - ställer till problem, så testa annars att avaktivera nätverkskortet.
Claes Holmerup, Återförsäljare av musikstudioutrustning
Gå till webshoppen för aktuella fabrikat (får inte plats i signaturen enligt forumreglerna efter uppdateringen av forumet...)
Firman: Holmerup Musik & Data - även på  Facebook :)
Testsiten - med testinspelningar av f.n. 139 olika mickar, se även
Facebook-sidan

#3 trombonisten

trombonisten

Veteran

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 846 Inlägg:

Skickat 2010-09-24 - 11:39

Finns det en kortplats så kan du ju prova med ett USB eller firewire-kort där. Kostar inte så mycket. Och kanske är bättre än det som sitter i. Dell är i huvudsak ett lågprismärke och olika modeller kan olika chip för USB resp firewire, en del fungerar bättre en del sämre.
// Gunnar

#4 walkingcello

walkingcello

Nykomling

• Medlem
  • Pip
  • 4 Inlägg:

Skickat 2012-04-18 - 00:05

Hm. länge sen man var här... Tack för svar ändå! :-) Nu har jag gått över till Mac och MOTU UltarLite Hybrid och det går så himla bra!
MacBook Pro, Intel Core i7, 2.66 GHz, 4 Gb, 500 Gb HD. Snow Leopard v 10.6.8. MOTU Ultra Lite Hybrid. Logic Pro 9.0.0.

#5 DanceMannen

DanceMannen

Medlem

• Medlem
  • PipPip
  • 382 Inlägg:

Skickat 2012-05-20 - 08:12

Också oerhört nöjd med det kortet:)

kör dock Win 7 x64.

Visa inläggwalkingcello, den 2012-04-18 - 00:05, sa:

Hm. länge sen man var här... Tack för svar ändå! :-) Nu har jag gått över till Mac och MOTU UltarLite Hybrid och det går så himla bra!

Dance Like Nobody Is Watching.
Sonar X3d Producer, MOTU Ultralite MK3 Hybrid, Arturia Microbrute, Novation SL MKII 25, NI Kore 2, NI Maschine, NI Komplete 9, Yamaha HS50m, AKG K240S, AKG Perception 200, Arturia V Collection, Z3TA+ 2, en mängd effekter och mjuvarusyntar.
Windows 8.1 (64 bit), i7 3770K 3.5 Ghz, 16 GB RAM, Geforce GT 610 Silent, 256 GB SSD (OS), 120 GB SSD (Projects), 2 x 1.5 TB HDD (Samples + Sounds)

0 person(er) läser just nu detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar