Claes, den 2012-02-19 - 12:21, sa:
Missade det innan, men att Cubase skulle vara världens buggigaste programvara, har jag väldigt svårt att tänka mig. Själv har jag bara stött på buggar i Cubase efter att jag har läst om dem och sedan testat bara för att se om det stämde. Det har aldrig handlat om funktioner som jag använder frekvent, utan hos mig har det alltid snurrat på säkert och stabilt, så jag har aldrig sett någon som helst orsak att snegla på andra DAW-program.

Jag mins, strax innan millennieskiftet någon gång, när "musikdatorerna" vann allt större mark för varje dag som gick och Cubase var Da Shit (även om jag då satt på Cakewalk)...
Eftersom "mitt" Calkwalk låg något efter med digital-audio-gränssnittet (men som inte nödvändigtvis hanterade ljuden "sämre"), så köpte jag Cubase VST/32... Och jag höll fan på att bli helt jävla galen! Det var ett helvete att konfigurera rätt. Såvida du inte hade state of the art-komponenter på i stort sett allt som hade med digital musikproduktion att göra, så fick du finna dig att applikationen flippade ut lite hursomhelst. Steinbergs listning av "System requirements" var rena rama blåsningen. Dessutom fanns ingen nämnvärd konkurrens att beakta, därför var Steinbergs support riktigt odräglig.
Idag är det givetvis bättre. Men det är
INTE tack vare Cubase/Steinberg, utan tack vare små uppstickarjävlar som REAPER. Det är en glädje att läsa inlägg på Steinbergs supportforum där det sneglas åt och diskuteras angående Cockos och deras lösningar – och hur "ansvariga" hela tiden försöker förringa egna problem genom fräcka insinuationer att REAPER skulle vara plojpryl, icke-proffessionellt etc.
Jojo.