Aktuella diskussioner
- Köpa Något Vettigt Till Studion
36 minuter sedan - Melodistudiofestival 2014
Igår, 22:30 - Plate reverb - bra billigt?
Igår, 22:29 - En låt från min kommande Punk-platta.. vad tycks om mixen?
Igår, 22:18 - 192 Hz ?
Igår, 22:16
BLI PLUSMEDLEM NU!
LÄS MASSOR AV ARTIKLAR OCH SE VÅRA UNIKA VIDEOR!
Som prenumerant eller Plusmedlem kan du läsa massor av artiklar från tidigare nummer av Studio samt massor av videoguider i inspelning och mixning! Läs här!
Senaste numret
Studio 5-2013
MIXVIDEO med producenten Fredrik Thomander ingår! Klicka på omslaget för att se innehållet!
TÄVLING: Årets stora musikutmaning!
Vinn utgivning av din musik
Tack alla ni som skickat in era låtar till oss! Vinnarna presenteras i Studio 7-2013 som utkommer 25 juni. Läs mer här!
MIXVIDEO: Rob & Nino
3 timmar mixvideo
Ivar Lisinski visar hur han producerat och mixat house/dubstep-låten "I Just Wanna" med Rob & Nino. Köp den för 45 kr.
MIXVIDEO: Electric Boys
2 timmar mixvideo av rocklåten "Put your arms around me"
Carl-Michael Herlöfsson visar hur han mixat låten "Put your arms around me" med Electric Boys. Köp den för 45 kr.
MIXVIDEO: Norlie & KKV
2,5 timmar mixvideo av poplåten "Där jag hänger min hatt"
Fredrik Sonefors visar hur han producerat och mixat Norlie & KKV-låten, "Där jag hänger min hatt". Köp den för 45 kr.
Studio Special: Inspelning & mixning 2012
Unikt samlingsnummer om inspelning, mixning, mastring och massor av proffstips. Allt på 196 sidor! Läs mer här!
Studio Special: Logic 2012
LJUD LJUS OCH BILDMÄSSAN 2013
Studio på plats på Ljud Ljus och Bildmässan i Älvsjö!
Studios Mats Stålbröst har filmat några av de hetaste produkterna!
MIXVIDEO: Ollie Olson
3 timmar mixning av pop/rocklåten "Your love is"
En av Sveriges mest meriterade mixare, Ollie Olson, tar sig an pop/rock-låten Your Love Is och visar dig hur han i detalj vässar soundet till perfektion. Köp den för 45 kr.
Senaste låtarna
- Sångerna tystnade
maj 23 2013 16:01 - By my side
maj 22 2013 14:48 - Robin Frejd - Always By Your Side (Original Mix)
maj 21 2013 21:36 - Time Will Tell
maj 20 2013 19:05 - Dewho - Due to you
maj 19 2013 18:33
PLUS: Senaste artiklarna
PLUS: Senaste videorna
- Put your arms around me (del 6: mer sång)
maj 23 2013 09:04 - Put your arms around me (del 5: sång)
maj 23 2013 09:03 - Put your arms around me (del 4: gitarrer & blås)
maj 23 2013 09:01
Enkät: Producers Seminar
- Vem vill du se i Producers Seminar?
jan 17 2013 11:01 Producers Seminar är de producentkvällar som Studio arrangera...
Senaste blogginläggen
- Vad är ljud egentligen?
maj 21 2013 17:19 Intressant som tusan Christia... - Sabine och efterklang/reverberation, del 2
maj 17 2013 07:08 Jag slutade sist precis där S... - Sabine och efterklang/reverberation
maj 13 2013 16:41 Då och då i jakten på "Hu... - En liten blogg om akustik och teknik
maj 10 2013 08:12 Välkommen till en liten blogg... - Studio på Ipad/Iphone och Android
apr 26 2013 11:34 Vill du kunna läsa din Studio...
168 aktiva medlemmar (de senaste 30 minuterna)
147 gäster, 1 anonyma användare
- Signia, Taus, Tjorven, Bing, borjadja, adrumdrum, Casperfren, ADeli, oakleaf, klasho, +punchline82, +lordnicke, carlbergs, +Tegen, Lewisownpeople, Baser, Umemagnus, +Mathias Sääf, DenkoXL, hellfog, oiNonsens
Beställa isrc-koder samt digital distribution, rekommendationer?
Startat av Bierball, mar 29 2012 12:20
Det finns 10 svar på detta ämne
Skickat 2012-03-29 - 12:20
Det är dags att börja mastra bandets fjärde demo. Blir första gången jag mastrar i Logic. Vad har forumet för rekommendationer gällande var man beställer isrc-koder och digital distribution? Förra gången använde vi oss av MusicHelp (eller om de heter MusicBase, jag är osäker), men de var riktigt långsamma vad beträffar publicering på Spotify och liknande. Därför undrar jag om det finns konkurrenter som är snabbare och inte kostar skjortan?
Skickat 2012-03-29 - 12:33
Ubetoo distribuerar till alla möjliga ställen - och om du inte har en ISRC tillverkarkod själv, så får du koder av dem utan att det kostar något extra.
Det finns fler förstås, men det är dem jag kommer på för stunden...
Det finns fler förstås, men det är dem jag kommer på för stunden...
Claes Holmerup, Återförsäljare av musikstudioutrustning
Gå till webshoppen för aktuella fabrikat (får inte plats i signaturen enligt forumreglerna efter uppdateringen av forumet...)
Firman: Holmerup Musik & Data - även på Facebook :)
Testsiten - med testinspelningar av f.n. 139 olika mickar, se även Facebook-sidan
Gå till webshoppen för aktuella fabrikat (får inte plats i signaturen enligt forumreglerna efter uppdateringen av forumet...)
Firman: Holmerup Musik & Data - även på Facebook :)
Testsiten - med testinspelningar av f.n. 139 olika mickar, se även Facebook-sidan
Skickat 2012-03-29 - 19:17
Record Union var väldigt snabba med att få upp min musik på Spotify! Det enda som kostade var upc-koden ($10). Kan verkligen rekommendera dem!
Edit: Eller vilken kod det nu var...
Edit: Eller vilken kod det nu var...
Inlägget är redigerat av Jetblack: 2012-03-29 - 19:18
Skickat 2012-03-29 - 21:26
Just nu lutar det faktiskt åt Reverbnation. Någon som har erfarenhet av dom?
Skickat 2012-06-29 - 20:51
Recordunion har jag använt och de var snabba. Annars rekomenderar jag svenska distrosong! Lite dyrare men inga årsavgifter/% av intäkter
Skickat 2012-06-29 - 22:28
Rekommenderar CD Baby igen. Då slipper du årliga återkommande kostnader, vilket det verkar som de flesta övriga har. Dessutom är de snabba med att få upp låtarna på Spotify.
"Before you play two notes learn how to play one note—and don’t play one note unless you’ve got a reason to play it." Mark Hollis
Skickat 2012-06-30 - 07:50
Berg, den 2012-06-30 - 01:23, sa:
Jag har ett vagt minne av att CD Baby kräver att man även måste kunna leverera fysiska skivor till dem!? Du kanske vet vad som gäller?
Nej, det behövs inte. Bara att ladda upp till dem.
"Before you play two notes learn how to play one note—and don’t play one note unless you’ve got a reason to play it." Mark Hollis
Skickat 2012-06-30 - 10:59
Drake, den 2012-06-29 - 22:28, sa:
Rekommenderar CD Baby igen. Då slipper du årliga återkommande kostnader, vilket det verkar som de flesta övriga har. Dessutom är de snabba med att få upp låtarna på Spotify.
Ja, Record Union har såna. Det stod det inte ett ord om när jag började använda dem =/
Skickat 2012-07-03 - 07:34
Snällt av dig Terror, men det behövs inte. Låtarna ligger nu ute på Spotify med flera. Vi valde Musichelps tjänst Songdistro, och det tog cirka fyra veckor innan demon fanns uppladdad. Total kostnad inklusive EAN-kod; 850 kronor.
ALLOY – The Path So Frequently Trodden
ALLOY – The Path So Frequently Trodden
0 person(er) läser just nu detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar