Hoppa till innehåll

SENASTE NUMRET

Studio 4-2014

Mixologi Hiphop del 2/2, Reportage: Dead by April och NONONO. Tips i Logic, Cubase, Live & Reason. Maxa din datorstudio. Test av Apollo Twin, Softube Console 1 med mycket mera med mera.

STUDIO SPECIAL: VINTAGE 2013

Vintage Special 2013

GOD JUL ÖNSKAR STUDIO! UNIKT SAMLINGSNUMMER GRATIS! endast i pdf om klassiska vintage-prylar! Klicka på omslaget för att se innehållet!

PLUSMEDLEM 1 ÅR FÖR 279 KR!

ARTIKLAR & VIDEOGUIDER!

Som Plusmedlem får du tillgång till över 700 artiklar från Studio, och över 80 videoguider i inspelning & mixning! Allt via din webbläsare, läsplatta och mobil! KOLLA IN VÅR TRAILER HÄR!

VIDEOGUIDE: Joy Deb & låten You

3 timmar mixvideo

Joy Deb visar hur han producerat och mixat melodifestival-vinnarlåten "You" med Robin Stjernberg. Köp den för 45 kr. Du som är prenumerant eller plusmedlem ser den kostnadsfritt här!

VIDEOGUIDE: Så gjordes låten Never Mine med David Myhr

3 timmar videoguide

David Myhr visar hur han skrivit, producerat och mixat 60-talsinfluerade låten "Never Mine" Köp den för 45 kr. Du som är prenumerant eller plusmedlem ser den kostnadsfritt här!

VIDEOGUIDE: Rob & Nino

3 timmar mixvideo

Ivar Lisinski visar hur han producerat och mixat house/dubstep-låten "I Just Wanna" med Rob & Nino. Köp den för 45 kr. Du som är prenumerant eller plusmedlem ser den kostnadsfritt här!

VIDEOGUIDE: Electric Boys

2 timmar mixvideo av rocklåten "Put your arms around me"

Carl-Michael Herlöfsson visar hur han mixat låten "Put your arms around me" med Electric Boys. Köp den för 45 kr. Du som är prenumerant eller plusmedlem ser den kostnadsfritt här!

VIDEOGUIDE: Norlie & KKV

2,5 timmar mixvideo av poplåten "Där jag hänger min hatt"

Fredrik Sonefors visar hur han producerat och mixat Norlie & KKV-låten, "Där jag hänger min hatt". Köp den för 45 kr. Du som är prenumerant eller plusmedlem ser den kostnadsfritt här!

Studio Special: Inspelning & mixning 2012

Unikt samlingsnummer om inspelning, mixning, mastring och massor av proffstips. Allt på 196 sidor! Läs mer här!

Studio Special: Logic 2012

Nu kan du köpa vår 100-sidiga tidning med våra bästa tips i Logic. Köp papperstidningen här. Köp som pdf här!

VIDEOGUIDE: Ollie Olson

3 timmar mixning av pop/rocklåten "Your love is"

En av Sveriges mest meriterade mixare, Ollie Olson, tar sig an pop/rock-låten Your Love Is och visar dig hur han i detalj vässar soundet till perfektion. Köp den för 45 kr.

Senaste låtarna

Senaste videorna (Plusmedlem)

Senaste blogginläggen

Senaste enkäten

• Spelar du i band?
    sep 16 2013 10:20 Liveljud är ett ofta förekommande ämne i tidningen Studio. Vi...

111 aktiva på sajten (de senaste 30 minuterna)

110 gäster, 0 anonyma användare

Beställa isrc-koder samt digital distribution, rekommendationer?

• Please log in to reply
Det finns 10 svar på detta ämne

#1 Bierball

Bierball

Medlem

• Medlem
  • PipPip
  • 222 Inlägg:

Skickat 2012-03-29 - 12:20

Det är dags att börja mastra bandets fjärde demo. Blir första gången jag mastrar i Logic. Vad har forumet för rekommendationer gällande var man beställer isrc-koder och digital distribution? Förra gången använde vi oss av MusicHelp (eller om de heter MusicBase, jag är osäker), men de var riktigt långsamma vad beträffar publicering på Spotify och liknande. Därför undrar jag om det finns konkurrenter som är snabbare och inte kostar skjortan?

#2 Claes

Claes

Yoda

• +Plusmedlem
  • PipPipPip
  • 21 971 Inlägg:

Skickat 2012-03-29 - 12:33

Ubetoo distribuerar till alla möjliga ställen - och om du inte har en ISRC tillverkarkod själv, så får du koder av dem utan att det kostar något extra.
Det finns fler förstås, men det är dem jag kommer på för stunden...
Claes Holmerup, Återförsäljare av musikstudioutrustning
Gå till webshoppen för aktuella fabrikat (får inte plats i signaturen enligt forumreglerna efter uppdateringen av forumet...)
Firman: Holmerup Musik & Data - även på  Facebook :)
Testsiten - med testinspelningar av f.n. 139 olika mickar, se även
Facebook-sidan

#3 Jetblack

Jetblack

Veteran

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 305 Inlägg:

Skickat 2012-03-29 - 19:17

Record Union var väldigt snabba med att få upp min musik på Spotify! Det enda som kostade var upc-koden ($10). Kan verkligen rekommendera dem!

Edit: Eller vilken kod det nu var...

Inlägget är redigerat av Jetblack: 2012-03-29 - 19:18

#4 Bierball

Bierball

Medlem

• Medlem
  • PipPip
  • 222 Inlägg:

Skickat 2012-03-29 - 21:26

Just nu lutar det faktiskt åt Reverbnation. Någon som har erfarenhet av dom?

#5 Thulesius

Thulesius

Medlem

• Medlem
  • PipPip
  • 290 Inlägg:

Skickat 2012-06-29 - 20:51

Recordunion har jag använt och de var snabba. Annars rekomenderar jag svenska distrosong! Lite dyrare men inga årsavgifter/% av intäkter

#6 Drake

Drake

Medlem

• Medlem
  • PipPip
  • 557 Inlägg:

Skickat 2012-06-29 - 22:28

Rekommenderar CD Baby igen. Då slipper du årliga återkommande kostnader, vilket det verkar som de flesta övriga har. Dessutom är de snabba med att få upp låtarna på Spotify.
"Before you play two notes learn how to play one note—and don’t play one note unless you’ve got a reason to play it." Mark Hollis

#7 Berg

Berg

Medlem

• Medlem
  • PipPip
  • 153 Inlägg:

Skickat 2012-06-30 - 01:23

Visa inläggDrake, den 2012-06-29 - 22:28, sa:

Rekommenderar CD Baby igen.
Jag har ett vagt minne av att CD Baby kräver att man även måste kunna leverera fysiska skivor till dem!? Du kanske vet vad som gäller?

#8 Drake

Drake

Medlem

• Medlem
  • PipPip
  • 557 Inlägg:

Skickat 2012-06-30 - 07:50

Visa inläggBerg, den 2012-06-30 - 01:23, sa:

Jag har ett vagt minne av att CD Baby kräver att man även måste kunna leverera fysiska skivor till dem!? Du kanske vet vad som gäller?

Nej, det behövs inte. Bara att ladda upp till dem.
"Before you play two notes learn how to play one note—and don’t play one note unless you’ve got a reason to play it." Mark Hollis

#9 Jetblack

Jetblack

Veteran

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 305 Inlägg:

Skickat 2012-06-30 - 10:59

Visa inläggDrake, den 2012-06-29 - 22:28, sa:

Rekommenderar CD Baby igen. Då slipper du årliga återkommande kostnader, vilket det verkar som de flesta övriga har. Dessutom är de snabba med att få upp låtarna på Spotify.

Ja, Record Union har såna. Det stod det inte ett ord om när jag började använda dem =/

#10 Terror

Terror

Rusty Notes

• Medlem
  • PipPipPip
  • 2 354 Inlägg:

Skickat 2012-06-30 - 11:02

Om du vill ha 2 gratis UPC-kodertill Record Union så dra iväg ett PM till mig.
Rusty Notes Productions: Hemsida, Facebook & Youtube
Nomentory: Facebook

#11 Bierball

Bierball

Medlem

• Medlem
  • PipPip
  • 222 Inlägg:

Skickat 2012-07-03 - 07:34

Snällt av dig Terror, men det behövs inte. Låtarna ligger nu  ute på Spotify med flera.  Vi valde Musichelps tjänst Songdistro, och det tog cirka fyra veckor innan demon fanns uppladdad. Total kostnad inklusive EAN-kod; 850 kronor.

ALLOY – The Path So Frequently Trodden

0 person(er) läser just nu detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar