Aktuella diskussioner
- 192 Hz ?
13 minuter sedan - Ljud i cubase artist
16 minuter sedan - Senaste prylen/prylarna till studion
19 minuter sedan - Ljud i Windows 7
22 minuter sedan - Köpa Något Vettigt Till Studion
34 minuter sedan
BLI PLUSMEDLEM NU!
LÄS MASSOR AV ARTIKLAR OCH SE VÅRA UNIKA VIDEOR!
Som prenumerant eller Plusmedlem kan du läsa massor av artiklar från tidigare nummer av Studio samt massor av videoguider i inspelning och mixning! Läs här!
Senaste numret
Studio 5-2013
MIXVIDEO med producenten Fredrik Thomander ingår! Klicka på omslaget för att se innehållet!
TÄVLING: Årets stora musikutmaning!
Vinn utgivning av din musik
Tack alla ni som skickat in era låtar till oss! Vinnarna presenteras i Studio 7-2013 som utkommer 25 juni. Läs mer här!
MIXVIDEO: Rob & Nino
3 timmar mixvideo
Ivar Lisinski visar hur han producerat och mixat house/dubstep-låten "I Just Wanna" med Rob & Nino. Köp den för 45 kr.
MIXVIDEO: Electric Boys
2 timmar mixvideo av rocklåten "Put your arms around me"
Carl-Michael Herlöfsson visar hur han mixat låten "Put your arms around me" med Electric Boys. Köp den för 45 kr.
MIXVIDEO: Norlie & KKV
2,5 timmar mixvideo av poplåten "Där jag hänger min hatt"
Fredrik Sonefors visar hur han producerat och mixat Norlie & KKV-låten, "Där jag hänger min hatt". Köp den för 45 kr.
Studio Special: Inspelning & mixning 2012
Unikt samlingsnummer om inspelning, mixning, mastring och massor av proffstips. Allt på 196 sidor! Läs mer här!
Studio Special: Logic 2012
LJUD LJUS OCH BILDMÄSSAN 2013
Studio på plats på Ljud Ljus och Bildmässan i Älvsjö!
Studios Mats Stålbröst har filmat några av de hetaste produkterna!
MIXVIDEO: Ollie Olson
3 timmar mixning av pop/rocklåten "Your love is"
En av Sveriges mest meriterade mixare, Ollie Olson, tar sig an pop/rock-låten Your Love Is och visar dig hur han i detalj vässar soundet till perfektion. Köp den för 45 kr.
Senaste låtarna
- Sångerna tystnade
Igår, 16:01 - By my side
maj 22 2013 14:48 - Robin Frejd - Always By Your Side (Original Mix)
maj 21 2013 21:36 - Time Will Tell
maj 20 2013 19:05 - Dewho - Due to you
maj 19 2013 18:33
PLUS: Senaste artiklarna
PLUS: Senaste videorna
- Put your arms around me (del 6: mer sång)
Igår, 09:04 - Put your arms around me (del 5: sång)
Igår, 09:03 - Put your arms around me (del 4: gitarrer & blås)
Igår, 09:01
Enkät: Producers Seminar
- Vem vill du se i Producers Seminar?
jan 17 2013 11:01 Producers Seminar är de producentkvällar som Studio arrangera...
Senaste blogginläggen
- Vad är ljud egentligen?
maj 21 2013 17:19 Intressant som tusan Christia... - Sabine och efterklang/reverberation, del 2
maj 17 2013 07:08 Jag slutade sist precis där S... - Sabine och efterklang/reverberation
maj 13 2013 16:41 Då och då i jakten på "Hu... - En liten blogg om akustik och teknik
maj 10 2013 08:12 Välkommen till en liten blogg... - Studio på Ipad/Iphone och Android
apr 26 2013 11:34 Vill du kunna läsa din Studio...
252 aktiva medlemmar (de senaste 30 minuterna)
221 gäster, 3 anonyma användare
- Google, Bing, +punchline82, JakobP, +Mr Lance, evilrocker, Hipolito, borjadja, Dag, +Farmer Boy, Umemagnus, SBranch, theunknown, +Helje, cborg, Elwood, ErikW, oiNonsens, thunderstorm55, Taus, inafool, +Bo Erik Linnell, +jogla73, oakleaf, peterT, Yllet, +lordnicke, +Claes, +Mathias Sääf, bolderman
The Tempest
Startat av base10, maj 05 2012 21:52
Det finns 5 svar på detta ämne
Skickat 2012-05-05 - 21:52
Titel: The Tempest
Av: base10
Uppladdad: 28 Apr 2012
Kategori: Elektroniskt/dans
Tjena,
Länge sedan jag la ut något här så tänkte bidra med min senaste låt "The Tempest!".
Stilen är väl lite åt tech-trance hållet med anslag av prog.
Hoppas den gillas!
Mvh,
Jesse
Klicka här för att ladda ner filen
Av: base10
Uppladdad: 28 Apr 2012
Kategori: Elektroniskt/dans
Tjena,
Länge sedan jag la ut något här så tänkte bidra med min senaste låt "The Tempest!".
Stilen är väl lite åt tech-trance hållet med anslag av prog.
Hoppas den gillas!
Mvh,
Jesse
Klicka här för att ladda ner filen
Skickat 2012-05-07 - 01:55
den va små skön men den saknar något en fet hook kan jag tycka och känns väldigt lång tråkig och en spårig.skön harmoni doc släpp den på red sea trance dom lär säkert vilja ha den för min smak känndes det mellan mjölk. http://www.redseatrancerecords.com/ snacka med peter farmer
Skickat 2012-05-19 - 12:10
Tjo, snyggt producerad. Bra nivåer på ljuden och spridning. Härlig uppbyggnad av låten, men om det ska vara något negativt så skulle hitpotentialen öka med en snygg melodi som kommer in runt 01:40. Iaf, komponerad med kvalitet och jag tycker att låten fungerar mycket bra som den är. Bra jobbat!
Skickat 2012-05-22 - 01:26
Nu skall du få svar på tal.
In tro:
Snyggt, mystik.
Rent klart ljud, sjukt ren hi hat och bra jobb med lågpasset.
Oj, vad hände är det såhär prog låter 2012?
Gillar det mörka som bryts mot det mjuka men aprigatorn tycker jag går i otakt, kanske meningen?
Första braket, skönt, men inte unikt på något vis.
Nu blev det rörigt i mixen, händer allt för mycket på samma ställe.
Nu är mitt öra in lyssnat på hiphop för tillfället men elektronisk musik är min vagga.
Skala av det mer, det finns där.
In tro:
Snyggt, mystik.
Gillar det mörka som bryts mot det mjuka men aprigatorn tycker jag går i otakt, kanske meningen?
Nu är mitt öra in lyssnat på hiphop för tillfället men elektronisk musik är min vagga.
Skickat 2012-07-14 - 16:34
digitalaudio, den 2012-05-07 - 01:55, sa:
den va små skön men den saknar något en fet hook kan jag tycka och känns väldigt lång tråkig och en spårig.skön harmoni doc släpp den på red sea trance dom lär säkert vilja ha den för min smak känndes det mellan mjölk. http://www.redseatrancerecords.com/ snacka med peter farmer
Tack för tippset!
pikzel, den 2012-05-13 - 22:27, sa:
Bra som alltid!
Kul att du gillar den
captaintrip, den 2012-05-19 - 12:10, sa:
Tjo, snyggt producerad. Bra nivåer på ljuden och spridning. Härlig uppbyggnad av låten, men om det ska vara något negativt så skulle hitpotentialen öka med en snygg melodi som kommer in runt 01:40. Iaf, komponerad med kvalitet och jag tycker att låten fungerar mycket bra som den är. Bra jobbat!
Tack hörrö!
ThomasJ, den 2012-05-22 - 01:26, sa:
Nu skall du få svar på tal.
In tro:
Snyggt, mystik.
In tro:
Snyggt, mystik.
Javisst är detta lite inspirerat av proggen (trance då, inte rock hehe
Det enda som går lite i otakt är delayen på arpen, speciellt i ena högtalaren då. Tyckte det gav en mysig effekt med lite osync. Konstigt för vissa dock
Tack så mycket för din analys, och de andras också såklart!
0 person(er) läser just nu detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar