Hoppa till innehåll

Aktuella diskussioner

Månadens bästa låtar

Senaste låtarna

Senaste blogginläggen

Kalendarium

Senaste enkäten

• Spelar du i band?
    sep 16 2013 10:20 Liveljud är ett ofta förekommande ämne i tidningen Studio. Vi...

153 aktiva på sajten (de senaste 30 minuterna)

147 gäster, 1 anonyma användare

153 aktiva på sajten (de senaste 30 minuterna)

147 gäster, 1 anonyma användare

Studion på andra våningen!

• Please log in to reply
Det finns 2 svar på detta ämne

#1 Kabbe

Kabbe

Nykomling

• Medlem
  • Pip
  • 16 Inlägg:

Skickat 2012-06-30 - 20:37

Tjena alla!

Jag sitter och planerar lite... Och idén kan vara rätt galen men jag tänkte att man borde kunna ha en studio på övervåningen i en villa! Huset är byggt för ca 75 år sen och det är bra byggt och enligt konstens alla regler vad jag vet. Det finns så mycket kunskap på detta forum så tänkte slänga ut några frågor och se om nån vill/kan svara. Jag tänker mig ett kontrollrum och ett inspelningsrum, jag tänker använda befintliga väggar och bygga på dessa med gips, isolering m.m. Är det en bra idé?

- Är det ok att använda befintliga väggar och isolera mer med gips och allt vad man ska använda?
- Hur ska jag göra med golvet för att det inte ska låta för mycket på nedervåningen?

Dyker väl upp fler frågor under tiden och det ligger långt fram i tiden detta... Ja just det, en till... är jag GALEN!? :D

Ha det gött!

#2 Kabbe

Kabbe

Nykomling

• Medlem
  • Pip
  • 16 Inlägg:

Skickat 2012-07-03 - 14:17

Tjo! Ingen som har nåt att komma med? Är speciellt intresserad av hur göra för att ljudet inte ska sprida sig för mycket till nedervåningen... om det är möjligt?

#3 Fredrik71

Fredrik71

Medlem

• +Plusmedlem
  • PipPip
  • 215 Inlägg:

Skickat 2012-07-03 - 16:47

http://forum.studio....stoppa-ljud-ut/

wellness music har koll bra koll på sådana saker.

0 person(er) läser just nu detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar