Hoppa till innehåll

Månadens bästa låtar

Senaste låtarna

Senaste blogginläggen

Senaste enkäten

• Spelar du i band?
    sep 16 2013 10:20 Liveljud är ett ofta förekommande ämne i tidningen Studio. Vi...

103 aktiva på sajten (de senaste 30 minuterna)

103 gäster, 0 anonyma användare
  • Bing, Yahoo, Google

110 aktiva på sajten (de senaste 30 minuterna)

110 gäster, 0 anonyma användare
  • Bing, Yahoo, Google

German Maestro lurar, Bra?

• Please log in to reply
Det finns 3 svar på detta ämne

#1 Bullerbyn

Bullerbyn

Medlem

• Medlem
  • PipPip
  • 906 Inlägg:

Skickat 2012-07-23 - 19:30

Hittade precis dessa: http://www.hifiheadp...tro-man-87.html

Av ngn. anledning har jag aldrig hört talas om fabrikatet ifråga?! De verkar välbyggda? Jag har nämligen förmågan att sabba lurar på löpande band. Har säkerligen köpt lurar för 15000:- de senaste 3-4 åren.

#2 Claes

Claes

Yoda

• +Plusmedlem
  • PipPipPip
  • 22 098 Inlägg:

Skickat 2012-07-23 - 20:06

German Maestro finns hos undertecknad, så om du bor i närheten av Malmö, så kan du komma och lyssna på de flesta av deras modeller hos mig. :)
Vissa modeller är otroligt bekväma att ha på sig - för de är så lätta att man knappt känner att man har dem på sig.
De låter juste och ligger på en trevlig prisnivå - men enligt min mening kommer de inte upp i exempelvis Ultrasones klass.
Claes Holmerup, Återförsäljare av musikstudioutrustning
Gå till webshoppen för aktuella fabrikat (får inte plats i signaturen enligt forumreglerna efter uppdateringen av forumet...)
Firman: Holmerup Musik & Data - även på  Facebook :)
Testsiten - med testinspelningar av f.n. 139 olika mickar, se även
Facebook-sidan

#3 Bullerbyn

Bullerbyn

Medlem

• Medlem
  • PipPip
  • 906 Inlägg:

Skickat 2012-07-23 - 20:19

Vill ha denna modellen med stålkabel! Känns som om den ska klara rätt tuffa tag!
Bild

#4 Pesek

Pesek

MR P

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 639 Inlägg:

Skickat 2012-10-07 - 08:42

Jag provlyssnade ett gäng German Maestro på mässan Göteborg Ljud & Bild 2012 under september månad. Då jag vill ha ett komplement till mina Audio Technica ATH-M50 blev det intressant. De var inte speciellt basiga någon av lurarna kanske tom lite tunna i de registren. En hörlur stack ut speciellt mycket när det gäller ljudet. Riktigt neutralt och väldigt kliniskt, vilket bäddar för bra mixning(förhoppningsvis). Grymt hållbara också. Killen som demade för mig slet i dem och vred runt dom som om de vore av gummi.

GMP 8.35D Monitor heter dom jag gillade. Bild

GMP400, 450 PRO testade jag också men fastnade inte för dem.
/ Pierre

instagram.com/bloodsweattones
twitter.com/bloodsweattones

0 person(er) läser just nu detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar