Aktuella diskussioner
- Ung rappare som kickar på engelska!
Idag, 01:15 - Kenan - We Always Run
Idag, 00:59 - Musikproducent på jakt efter anställning - hur bär man sig åt?
Idag, 00:50 - A/D och D/A, så funkar det.
Igår, 23:07 - Hund med gehör
Igår, 22:55
BLI PLUSMEDLEM NU!
LÄS MASSOR AV ARTIKLAR OCH SE VÅRA UNIKA VIDEOR!
Som prenumerant eller Plusmedlem kan du läsa massor av artiklar från tidigare nummer av Studio samt massor av videoguider i inspelning och mixning! Läs här!
Senaste numret
Studio 5-2013
MIXVIDEO med producenten Fredrik Thomander ingår! Klicka på omslaget för att se innehållet!
TÄVLING: Årets stora musikutmaning!
Vinn utgivning av din musik
Tack alla ni som skickat in era låtar till oss! Vinnarna presenteras i Studio 7-2013 som utkommer 25 juni. Läs mer här!
MIXVIDEO: Rob & Nino
3 timmar mixvideo
Ivar Lisinski visar hur han producerat och mixat house/dubstep-låten "I Just Wanna" med Rob & Nino. Köp den för 45 kr.
MIXVIDEO: Electric Boys
2 timmar mixvideo av rocklåten "Put your arms around me"
Carl-Michael Herlöfsson visar hur han mixat låten "Put your arms around me" med Electric Boys. Köp den för 45 kr.
MIXVIDEO: Norlie & KKV
2,5 timmar mixvideo av poplåten "Där jag hänger min hatt"
Fredrik Sonefors visar hur han producerat och mixat Norlie & KKV-låten, "Där jag hänger min hatt". Köp den för 45 kr.
Studio Special: Inspelning & mixning 2012
Unikt samlingsnummer om inspelning, mixning, mastring och massor av proffstips. Allt på 196 sidor! Läs mer här!
Studio Special: Logic 2012
LJUD LJUS OCH BILDMÄSSAN 2013
Studio på plats på Ljud Ljus och Bildmässan i Älvsjö!
Studios Mats Stålbröst har filmat några av de hetaste produkterna!
MIXVIDEO: Ollie Olson
3 timmar mixning av pop/rocklåten "Your love is"
En av Sveriges mest meriterade mixare, Ollie Olson, tar sig an pop/rock-låten Your Love Is och visar dig hur han i detalj vässar soundet till perfektion. Köp den för 45 kr.
Senaste låtarna
- Kenan - We Always Run
maj 26 2013 00:59 - Cloudman - Death lives in us all
maj 24 2013 22:10 - Vind av nåd
maj 24 2013 21:18 - Forgotten city
maj 24 2013 10:47 - Sångerna tystnade
maj 23 2013 16:01
PLUS: Senaste artiklarna
PLUS: Senaste videorna
- Put your arms around me (del 6: mer sång)
maj 23 2013 09:04 - Put your arms around me (del 5: sång)
maj 23 2013 09:03 - Put your arms around me (del 4: gitarrer & blås)
maj 23 2013 09:01
Enkät: Producers Seminar
- Vem vill du se i Producers Seminar?
jan 17 2013 11:01 Producers Seminar är de producentkvällar som Studio arrangera...
Senaste blogginläggen
- Vad är ljud egentligen?
maj 21 2013 17:19 Intressant som tusan Christia... - Sabine och efterklang/reverberation, del 2
maj 17 2013 07:08 Jag slutade sist precis där S... - Sabine och efterklang/reverberation
maj 13 2013 16:41 Då och då i jakten på "Hu... - En liten blogg om akustik och teknik
maj 10 2013 08:12 Välkommen till en liten blogg... - Studio på Ipad/Iphone och Android
apr 26 2013 11:34 Vill du kunna läsa din Studio...
134 aktiva medlemmar (de senaste 30 minuterna)
116 gäster, 2 anonyma användare
- Bing, uppfinnarem, everlastingrecords, Lewisownpeople, +Mathias Sääf, GurraC, +Fredrik71, +lordnicke, Umemagnus, +morris53, sadomachine, stol, klasho, Limpan, oiNonsens, Taus, Henric Svensson
32 bit PCI kort i ett 64 bit system?
Startat av
Gäst_BurninSven_*
, aug 07 2012 23:59
Det finns 2 svar på detta ämne
#1 Gäst_BurninSven_*
Skickat 2012-08-07 - 23:59
Man tycker ju att ett 32 bit PCI kort som sitter i ett 64 bit system innebär att det inte blir full fart i systemet. Det borde ju slöa ner systemet rejält, eller? Är det så? (Förhoppningsvis inte).
Om det är så så hur blir det då med två kort på 32 bit PCI slotar?
Mitt Asus P6T SE kort har en onboard FW krets som suger så jag blev tvungen att sätta i ett kort med TI chipset. Utöver det kortet så har jag redan mitt M Audio Delta 1010 kort (som också är ett 32 bit kort så vitt jag förstår) i maskinen.
Är det kanske bättre att skaffa ett 64 bit PCIe FW kort så det i alla fall bara är ett 32 bit kort i maskinen, eller spelar det ingen roll?
Tacksam för svar.
Om det är så så hur blir det då med två kort på 32 bit PCI slotar?
Mitt Asus P6T SE kort har en onboard FW krets som suger så jag blev tvungen att sätta i ett kort med TI chipset. Utöver det kortet så har jag redan mitt M Audio Delta 1010 kort (som också är ett 32 bit kort så vitt jag förstår) i maskinen.
Är det kanske bättre att skaffa ett 64 bit PCIe FW kort så det i alla fall bara är ett 32 bit kort i maskinen, eller spelar det ingen roll?
Tacksam för svar.
Skickat 2012-08-08 - 00:30
PCI-bussens storlek har inget med programvaran att göra på det sättet, så du behöver inte vara orolig, så länge det finns drivrutiner till 64-bits system för kortet.
PCI-X är en sedan länge avsomnad standard som var 64-bit, men sedan har man gått över till PCIe, som är snabbare.
PCI-X är en sedan länge avsomnad standard som var 64-bit, men sedan har man gått över till PCIe, som är snabbare.
Claes Holmerup, Återförsäljare av musikstudioutrustning
Gå till webshoppen för aktuella fabrikat (får inte plats i signaturen enligt forumreglerna efter uppdateringen av forumet...)
Firman: Holmerup Musik & Data - även på Facebook :)
Testsiten - med testinspelningar av f.n. 139 olika mickar, se även Facebook-sidan
Gå till webshoppen för aktuella fabrikat (får inte plats i signaturen enligt forumreglerna efter uppdateringen av forumet...)
Firman: Holmerup Musik & Data - även på Facebook :)
Testsiten - med testinspelningar av f.n. 139 olika mickar, se även Facebook-sidan
#3 Gäst_BurninSven_*
Skickat 2012-08-08 - 02:12
Tack för svar Claes.
Testade och det är precis som du säger båda korten lirar bra med Oset.
Jag hade två PCI kort redan och lite ont om PCIe plaster men två PCI slotar över så det var därför.
Testade och det är precis som du säger båda korten lirar bra med Oset.
Jag hade två PCI kort redan och lite ont om PCIe plaster men två PCI slotar över så det var därför.
Inlägget är redigerat av BurninSven: 2012-08-08 - 02:15
0 person(er) läser just nu detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar