Naith, den 11 May 2006, 14:53, sa:
Jag har två partitioner (C, D) och vill endast formatera C-disken + bevara partitions-inställningarna (inget på D-disken tas alltså bort). Kan NLite ordna med detta?
Jo det går bra. Det var ett tag sedan jag använde nlite men det fungerade väl på min partionerade disk. Dvs alla andra partioner var orörda med all data intakt efter installation av ntlite-strippat windows. Jag kan alltså inte svara på hur man exakt går till väga men vad jag minns var det ganska tydligt och enkelt.
Där du lägger ditt strippade projekt kommer det att finnas en I386 mapp. I den finns den fil som "styr" installationen dvs winnt.sif. I winnt.sif under rubriken unattended kommer om du gör rätt att stå Repartion=No. Möjligtvis/Troligtvis är det även en standardinställning att inte partionera om man inte specificerat det. Men jag hade flaggat för att inte partionera i min winnt.sif ... men minns inte hur det gick till, om det var nlite eller något jag snappade upp på andra siter och skrev dit manuellt.
Hursomhelst får du bara dit det så skall det inte vara några som helst problem.
[Unattended] UnattendMode=FullUnattended UnattendSwitch = Yes ... TargetPath = \WINDOWS Repartition=No ...
Winnt.sif referens på
http://unattended.ms...xp/view/web/19/

Hjälp