henk2055, den 2010-08-09 - 17:30, sa:
Får jag bara ställa en kanske lite korkad fråga
Vad har man för praktisk nytta av 12 st xeon proppar? Vad är det i Logic som kräver så här fruktansvärt mycket prestanda? Att kunna köra obscent många Space designers samtidigt? Att kunna använda en hel uppsjö av de mest krävande syntarna utan att behöva bounca ner spåren?
Hjälp en vilsen själ på vägen här nu
Edit: Att man kan lansera en helt ny dator för 23995:- år 2010 och bara begåva denna maskin med 3gb ram minne anser jag vara bortom all rimlig logik. Om man kikar på instegsmodellen i grundutförande. Inte ens den billigaste iMacen har så lite ram. Hur resonerar Apple kring detta?
Praktiskt nytta?
Nja det är väl en fråga av behov!
För mig som kommer att använda bara interna effekter och en massa samplingar, så som Superior, Synthogy, Spectrasonics osv så krävs det både ram och cpu.
Sen gött att slippa hålla på att sålla bort eller bounca ihjäl sig. Och att man har ett rejält headroom i cpu. Och en burk som håller måttet i många år framöver.
Att Apple bara sätter 3 GB på minsta modellen är nog för att det inte har så stort spann i ram eftersom det är en singlepropp.
Sen är det upp till den som köper burken att välja därefter. Men visst, jag håller med. Jävligt snålt!
I dom större så startar det från 6 GB men har oxå med 24GB och 32GB som inte finns med som option i minsta modellen.
pme, den 2010-08-09 - 19:00, sa:
De verkar inte ha gjort någon ny mac pro. Det är bara en annan bestyckning. Jag hade tänkt köpa en ny mac pro, men jag skiter i det. De är inte prisvärda. Detta måste vara den
sämsta uppdateringen någonsin av mac pro.
Nej det är ju ingen ny alls. Lite snabbare proppar och lagt till hexa i sortimentet. Sen bytt till snabbare grafikkort och SSD som urval.
Men det är ju inget man inte kan göra själv. Det enda som egentligen har gjorts är att EFI-firmware har uppdaterats för att stödja nya processorer.
Så jag håller med riktigt lamt.
MEN... vad finns det annars i proppväg? Att slänga i ex en hexa 2x3.33 så skulle datorn föra att jävla väsen och dra hutlöst med ström.
Sen allt annat som man kan vänta sig, BluRay, USB 3.0, FW 3200 osv...
Well...man kan ju tycka mkt. Och en annan har inget val än att slå till nu och gilla läget!
Sen får vi ta för givet att det kommer nog ingen ny update förrän Q4 2011!