Hoppa till innehåll

Just nu i M3-Nätverket

Senaste köp- & sälj från Vend.se

Senaste låtarna

Senaste enkäten

• Spelar du i band?
    sep 16 2013 10:20 Liveljud är ett ofta förekommande ämne i tidningen Studio. Vi...

350 aktiv(a) användare (de senaste 30 minuterna)

345 gäster, 2 anonyma medlemmar

Aktuella jobb

350 aktiv(a) användare (de senaste 30 minuterna)

345 gäster, 2 anonyma medlemmar

Korg Gadget for Mac – Appen som blev en DAW

• Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

#1 Nyhetsroboten

Nyhetsroboten

Hjälpreda

• Medlem
  • PipPipPip
  • 2 406 inlägg

Postad 2017-04-20 - 09:05

Den japanska tillverkaren ger sig på utmaningen att göra ett datorbaserat inspelningsprogram av en mobil applikation. Vi får se hur det går.

Läs mer
  • 0

#2 Bluddrik

Bluddrik

Medlem

• Medlem
  • PipPip
  • 226 inlägg

Postad 2017-04-20 - 13:52

Jag undrar över prissättningen. Gadget för Mac kommer att kosta 2 686:- när introduktionsperioden är över, medan Gadget för IOS bara kostar 19.99 $.

Jag inser att Mac-varianten har fler funktioner, men prisskillnaden är ändå väldigt stor. Vad beror det på, och är detta rimligt?

• 0

#3 Linus

Linus

ㄥıחʊƨ

• Moderator
  • PipPipPip
  • 12 084 inlägg

Postad 2017-04-21 - 09:01

Jag inser att Mac-varianten har fler funktioner, men prisskillnaden är ändå väldigt stor. Vad beror det på, och är detta rimligt?

iOS-versionen som är på rea (ord.pris är 39$) kommer bara med ett grundpaket av gadgets och sedan kan du expandera med fler gadgets som du köper genom appen. Så totalpriset för iOS-versionen med alla gadgets är bra mycket högre än 19$.
  • 0

#4 Bluddrik

Bluddrik

Medlem

• Medlem
  • PipPip
  • 226 inlägg

Postad 2017-04-21 - 10:42

iOS-versionen som är på rea (ord.pris är 39$) kommer bara med ett grundpaket av gadgets och sedan kan du expandera med fler gadgets som du köper genom appen. Så totalpriset för iOS-versionen med alla gadgets är bra mycket högre än 19$.

Når det upp till 2 686:-? Jag har fått intrycket att appar/program för IOS i stort sett alltid ligger betydligt lägre än motsvarande för PC/Mac.

Har jag rätt eller fel? Om jag har rätt, vad beror det på?

• 0

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar