Senaste nytt m3
Gå till innehåll

1 Skärmdump

Filbeskrivning

Hejsan! Jag har återigen gjort en remix, denna gång för norska gruppen Seeb. Jag skulle vara jättetacksam om ni gav mig lite feedback, jag vill utvecklas till att bli bättre. Mvh, F. 

Användar Respons

Rekommendera Kommentarer

Tja,

ackorden i versen går inte riktigt ihop med vocalsen, låter falskt under vissa delar. Melodin i refrängen är faktiskt riktigt skön, absolut inte dålig. Mixen känns aningen tunn i low-mids / lows, så det skulle du kunna jobba lite mer på. Arrangemanget har jag inte direkt något att klaga på, låter som en standard progressive house låt :)

Dela denna kommentar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser
4 minuter sedan, robinxo säger:

Tja,

ackorden i versen går inte riktigt ihop med vocalsen, låter falskt under vissa delar. Melodin i refrängen är faktiskt riktigt skön, absolut inte dålig. Mixen känns aningen tunn i low-mids / lows, så det skulle du kunna jobba lite mer på. Arrangemanget har jag inte direkt något att klaga på, låter som en standard progressive house låt :)

Vill bara först och främst säga tack för du tog dig tiden till att ge mig feedback!

ja, när jag satt med EQ på leaden så lät det inte så sylvasst som jag märkte i efterhand. Tyckte jag fick ett bra lager av leads men det en för ljus ton. Behöver nog ha fler lägre toner. Vet du hur långt ner i frekvensplanet man ska gå när det kommer till leads? 

Kul att du gillade melodin, den sitter fortfarande fast hos mig haha. 

Tusen tack återigen!

Dela denna kommentar

Länk till kommentar

Hej! Intressant arrangemang. Håller med ovanstående, ackorden går i en annan tonart än sången vilket får det att låta falskt. 

Angående low-end, så är det generellt inte leaden som skall bidra med det, utan satsa på att få till en bra subbas, annars finns risken att leaden tar över för många frekvenser. Du kan även till exempel lagra en högre bas för att få lite djup i low-mids (runt 200-500), var bara försiktig så att du inte gör mixen rörig. 

Tycker leaden låter rätt passande. Du skulle kunna lägga till en lägre ton på leaden så du får lite mer djup, men se bara till att high-passa den så att den inte lägger till "mud", eller slåss med basen i mixen (under 1000Hz runda slängar)
Bra jobbat annars!

Dela denna kommentar

Länk till kommentar
1 timme sedan, Matille säger:

Hej! Intressant arrangemang. Håller med ovanstående, ackorden går i en annan tonart än sången vilket får det att låta falskt. 

Angående low-end, så är det generellt inte leaden som skall bidra med det, utan satsa på att få till en bra subbas, annars finns risken att leaden tar över för många frekvenser. Du kan även till exempel lagra en högre bas för att få lite djup i low-mids (runt 200-500), var bara försiktig så att du inte gör mixen rörig. 

Tycker leaden låter rätt passande. Du skulle kunna lägga till en lägre ton på leaden så du får lite mer djup, men se bara till att high-passa den så att den inte lägger till "mud", eller slåss med basen i mixen (under 1000Hz runda slängar)
Bra jobbat annars!

Hej och tack för du tog dig tiden till att ge mig feedback. 

Low-end: Ja, jag använde mig av en subbas som jag lät befinna sig inom frekvenserna 100 och nedåt. Sedan tog jag en något ljusare bas från 100 till 300 ungefär. 

Leaden: Ja, jag känner att jag behöver ha en lead med en lägre ton och samtidigt sätta guitar leaden till mono. Men ska se över det . 

Tusen tack! 

Dela denna kommentar

Länk till kommentar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu