Senaste nytt m3
Gå till innehåll

Post Malone - I Fall Apart (L Remix) 1.0.0

Filbeskrivning

Hej igen! Har återigen gjort en remix, denna gång för Post Malones låt "I Fall Apart". Jag skulle vilja få lite feedback på den, all kritik godtas! Mvh L. 

Användar Respons

Rekommendera Kommentarer

Gillar känslan, melodierna och rytmen i refrängen vid 1:33 och framåt. Pianot känns lite "dry" på nått sätt, kolla upp någon piano house låt som referens och försök att komma så nära det pianot som möjligt. 

En annan grej som jag reagerade på är att vocalsen inte riktigt matchar låten i tempo. De låter lite out of place.

Men keep it up :)

Dela denna kommentar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser
flexxie

Postad (redigerade)

Okej tack för feedbacken! 

Ja, man blir lite döv när man sitter med låten för länge, märkte inte förens några dagar sedan att vocalen var lite off innan droppet. Hade ingen referenslåt på denna så fick testa mig fram lite med vocalen. 

Mvh L

Redigerad av flexxie

Dela denna kommentar

Länk till kommentar
arkade

Postad (redigerade)

Lägg på reverb på vokalerna där du klipper dem. Låter onaturligt vid t.ex 0:38. Man hör att det är klippt pga reverbet bara dör lixom. Referenslåt? En remix av en remix? :P Annars är jag rätt imponerad av din progress sedan sist jag såg dig. Märks att du lagt ner tid på låten. 

Redigerad av arkade

Dela denna kommentar

Länk till kommentar

Okej! Jag har tittat lite på just det du pratar om, har börjat att använde "blur" på sampelet för vocalen. Då försvinner dessa klippta delar bättre! Hade ingen referenslåt på denna faktist, fick höra vocalen från en av alessos spelningar när han gjorde en mashup med den på en av aviciis gamla låtar. Tack :)

Dela denna kommentar

Länk till kommentar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu