Just nu i M3-Nätverket
Gå till innehåll

remote

Medlem
  • Innehållsräknare

    96
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

remote senast vann den dag 18 juli

remote hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om remote

  • Placering
    Medlem
  • Födelsedag 23 september

Kontaktvägar

  • Skype
    jannesmobil
  • Hemsida
    http://www.harddiskmusic.com

Profilinformation

  • Kön
    Man
  • Stad/plats
    Stockholm
  • Min utrustning
    Cubase
  • Intressen
    Musik, teknik och konst

Senaste Profilbesöken

3 493 profilvisningar
  1. remote

    Ozone 8 Klarar man sig utan Ozone?

    Sleap! Vilken video menar du? Länken pekar på slutet, jag antar du menar viedeo "Tips for Mix Bus Processing" från Izotope alltså den som precis är slutspelad med din länk.
  2. Hm.. iden är bra. Troligen skulle jag minska på pys och sus. Ersätta det som tas bort md syntar ssom kan vila på tonerna. Tror att det saknas golv, alltså bas eller nåt annat instrument så att hela tonregister nyttjas.
  3. remote

    kvalitet på ljudkort spelar roll?

    Super tack van Carine!!! Jag förstår alla delar av ditt renonemang och håller med!
  4. remote

    kvalitet på ljudkort spelar roll?

    Jo jag vet... jag var otydlig igen. Jag menade insplenings-källorna alltså ljudkortet. Å andra sidan kan det vara bra (av arkiv tekniska skäl) att behålla 16/44,1 då behåller jag samma format som tidigare. Mina källor är relativa enkla dvs gitarr och sång. Tänker jag rätt tro Om jag har fattat denna långa tråden i mötet att välja ljudkort.
  5. remote

    kvalitet på ljudkort spelar roll?

    Bra! Då du även streming tjänsterna tar 24 bitar kanske jag ska passa på att byta till 48kHz sampling, istf 44,1 som jag har använt i alla år. Är det en bra ide?
  6. remote

    kvalitet på ljudkort spelar roll?

    Nästa fundering... Krav på bitdjup in till masteringen? Alltså filen ut från den färdiga mixen. Bör man välja 24 bitar ut vid stereo-mixdown? (kanske ska jag flytta funderingen till mötet Mastering)
  7. Tackar! Jag skrev fel och dessutom uttryckte jag mig otydligt. Det var två frågor i en. 1. Den interna beräkning 32 eller 64 bitar VST-audio alltså,. 2. Ljudkort inställningar och wave filen. (Projekt setup) Fick svar, fast kanske skulle nån kunna utveckla ljudkortet. Är 16 /44 bra eller bör man öka tex till 16 /192 ?
  8. remote

    kvalitet på ljudkort spelar roll?

    Lång tråd detta... Vad blev slutsatsen? Dög 48kHz 16 bitar för sång och elgitarr i en semiamatör studio?
  9. Vad kan anses vara lämplig setup för intern beräkning i Cubase? Duger 48KHz 24 bit eller är det float som gäller numera?
  10. remote

    Ozone 8 Klarar man sig utan Ozone?

    Jag köpte Ozone 8 Standard verionen och jag är mkt nöjd. Har nu använt det i två dagar och jag kan rekommendera Ozone 8. Kort startsträcka, väl utvecklade funktioner och prisvärt!
  11. remote

    Ozone 8 Klarar man sig utan Ozone?

    Menar du att Ozone ej kan ersätta Rx Final Mix hela vägen ut? Rx är ju tyvärr utgången av iZotope.
  12. Har jag missat nått? Behöver jag verkligen Ozone? Jämföra upp till 10 st ref track och smidig A/B test är ju elegant, men en onödig utgift kan tänkas, när jag har de övriga komponenterna för mastring. Fast går arbetet fortare och enklare med Ozone, då kan det vara ide att börja använda Ozone.
  13. Ja dina låtar på din hemsida har bra sound, sången toppen. Så vill jag också ha det.... Kollade en hel del på YT och många tycks skapa dub 1, 2, 3 från lead sång. Det var väl så du menade också? Fin hemsida förresten. Lätt kan lyssna på din PROMO låtar utan att behöva soundcloud appen och liknande.
  14. Ok Ja Cubase har ju warp och Variaudio. Jag provade med att skapa från lead VoxLead Vox1, 2 och 3 med lite detune och det kan funka. Då krävs väl ingen align av Vox 1,2 och 3? Eller tänker jag fel?
×