Senaste nytt m3
Gå till innehåll
Hipsterloffot

Skicka signal från Reaper till mixerbordet.

Rekommendera Poster

Nu blir jag snart galen.

Jag vill skicka ett monospår, t.ex. en baskagge, till min mixer. Typ kick till kanal 1 i bordet, men hur jag än gör så hamnar kicken på både kanal 1 och 2. Hittar verkligen ingen lösning på detta.

Sen är det en till grej, hur grupperar jag reglar, och hur växlar jag mellan olika grupper.

Tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

För att få ut en kanal på en fysisk utgång på ljudkortet så måste du lägga till en hardware output i kanalens sendar. Öppna upp kanalens sendar, och under listan Audio Hardware Outputs borde du kunna lägga till en kanal 1 som monoutgång. För att undvika att kanalen samtidigt går ut på mastern så får du öppna kanalens I/O-fönster och bocka ur "Master/parent send"

Edit: Du går nog förklara mer vad du menar med gruppera reglar och växla mellan olika grupper. Om det är bussar du funderar över så använder jag Reapers folder tracks till detta.

Redigerad av Halkbi

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok. Har precis gått över från Pro Tools där jag är van att välja några kanaler, trycka ctrl+g för att få dom som en grupp, då kan jag styra alla kanaler i gruppen med bara en volymregel t.ex. Jag får inte till det i Reaper. Har inte kollat så mycket på folders, får ta tag i det helt enkelt. Annars är ju Reaper helt kanon. Synd bara att det inte verkar finnas pre fader monitoring. Jag vill ju se om kanalen distar även om regeln är i botten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu