Senaste nytt m3
Gå till innehåll
Wiseman

Food, clothes and shelter/I got a bad cold (feat. Jiddu Krishnamurti)

Rekommendera Poster

Titel: Food, clothes and shelter/I got a bad cold (feat. Jiddu Krishnamurti)

Av: Wiseman

Uppladdad: 18 apr 2014

Kategori: Elektroniskt/dans

En liten Prolog:

I och med alla tragiska diskussioner om att tiggeri borde förbjudas, där det i vissa undersökningar visar sig vara en majoritet som vill ha ett förbud för tiggeri på gator och torg, känner jag en stor sorg. Man behöver nödvändigtvis inte ge pengar till folk som ber dig om det på gatan, men det är en helt annan sak än att vägra människor på botten en av deras en möjligheter till överlevnad. Arrogansen är enorm, och vissa människors vardag störs så till den grad av tiggare, när de påminns om att deras klocka kanske var lite väl dyr, att de hellre vill köra ut hjälplösa människor ur landet, än försöka komma på någon sorts lösning. Rädslan för att tappa sin plats i hierarkin är enorm.

På grund av det kände jag för att göra någon sorts låt av detta, även om djupet i budskapet som kommer fram kanske kan diskuteras. Men ändå, här är låten jag jobbar på. Var ett tag sen jag gjorde något tungt med. Vocals/Samplingar är från Jiddu Krishnamurti.

Kommentarer mottages tacksamt. Mastring är en svag sida hos mig, så tala till mig som om jag vore fem om ni nu tänkt påpeka den aspekten ;)

Klicka här för att ladda ner filen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Skön Psytrance goa vibe på den lite gamla hallucionogen och astral projection känsla över den i början..va grymt bra det du har skrivit mer sånt behövs.det är synd om dom stakarna.värden är inte rättvis. :/

Redigerad av rickardh
  • Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för dina kommentarer, och din lyssning Richard!

Här ligger den färdiga låten (med möjlighet till download):

Dela detta inlägg

Länk till inlägg