Senaste nytt m3
Gå till innehåll
ostfisk

Studio i lägenhet

Rekommendera Poster

Ambitiöst bygge som är kul att följa! 👍 Hur stort är själva rummet du bygger i och hur stor blir studion när den står färdig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
42 minuter sedan, Jizzen säger:

Ambitiöst bygge som är kul att följa! 👍 Hur stort är själva rummet du bygger i och hur stor blir studion när den står färdig?

Rummet är 4,35 x 4,25 x 2,52 m. Studion blir något mindre. Absorbenten på bakre väggen tar upp 60 cm. Sen sänks taket i steg längst fram ovanför mixplats. Först med 20 cm, sedan med 25 och närmast väggen sjunker det till 63 cm!

Sen är främre hörnen fyllda med superchunks. Typ 110 x 70 cm. Och bredvid mig har jag absorbenter som sticker ut 35 cm var.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 timmar sedan, ostfisk säger:

Intressant! Hur fäster du snöret? Kör du sick-sack och häftar liksom på sidan? Typ att häftklamrarna är lodräta om du förstår hur jag menar?

Hur startar du? Kör du med rejäla häftklamrar? Många frågor. :)Låter väldigt intressant och framförallt lätt. Lättare än att hålla på att trä och spänna snören genom öglor!

Ja precis, häftklamrarna blir lodräta d.v.s. tvärs över snöret. På min häftpistol ( https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/haftpistoler/haftpistoler/haftpistol-med-fingeravtryckare-a1-2000037084 )

finns ett spår i mitten precis framför där häftklammern kommer ut. Jag trädde snöret i spåret, pressade häftpistolen mot regeln, spände tråden och sköt av klammern. Om det inte finns något sådant spår på din pistol kanske det blir svårare att spänna tråden samtidigt som du ska avfyra, men det borde gå ändå.

Starten löste jag helt enkelt genom att knyta fast snöret i den första häftklammern. De häftklamrarna jag körde med var endast 6 mm djupa, art-nr 20-681 på Biltema. Fullt tillräckligt.

Edit: Kan förresten tillägga att det i mitt fall inte blev helt perfekt direkt. När jag drog en lös regel längst taket såg jag att det fortfarande sjönk ner för mycket på ett fåtal ställen. Men då var det bara att gå på med extra snöre och häftpistol på de delarna.

Redigerad av metallizor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu