Just nu i M3-Nätverket
Gå till innehåll
johanmusic

Låtskrivare söker band/artist som är i behov av låtar

Rekommendera Poster

Hej!

Jag är en låtskrivare, bosatt i Gävle. Skriver låtar som kanske bäst kan beskrivas som kommersiell pop. Ibland blir det pop/RnB, ibland pop/rock och ibland pop/country. Och lite annat.

Skriver på engelska för det mesta.

Jag tänkte nu försöka använda detta forum för att efterlysa band/artister/projekt som behöver låtar.

Jobbar annars mest mot förlag som sedan pitchar mina låtar mot skivbolag och etablerade artister. Men jag skulle även tycka det vore väldigt roligt om någon up and coming artist eller band som jag verkligen tror på ville plocka upp någon av mina låtar, alternativt om vi kan göra något tillsammans.

Är för närvarande inne på sånt som låter lite som alltifrån OneRepublic och The Script till Nick Jonas, men även lite mer singer/songwriter-aktiga grejer. Spridda skurar alltså.

Kan vara bra att tydliggöra att jag alltså inte är producent. Det finns några "färdigproucerade" demos jag har i byrålådan som inte har hittat något hem ännu, men i övrigt är det mestadels akustiska inspelningar jag kan tillhandahålla när det kommer till att presentera mina låtar för dig/er.

På min Soundcloud hittar ni lite äldre saker jag gjort, en del i samarbete med andra och en del själv: https://soundcloud.com/johan-ahlenius

Hör gärna av er om det låter intressant, så kan vi prata vidare!

Med vänlig hälsning,

Johan

Redigerad av johanmusic

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu