Senaste nytt m3
Gå till innehåll
Cloudsurfer

Vad jobbar du med och hur tråkigt är det?

Rekommendera Poster

Började på nytt jobb nyligen, så nu har jag gått ifrån reparationer (som jag alltid tidigare har hållit på med) och jobbar främst med teknisk support hos BlueStar Nordic. Riktigt kul eftersom det är massor av nytt att lära sig och det dyker upp nya problem hela tiden. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jobbar inom kommunal psykiatri som "nattplit" . Var med och startade upp verksamheten för 5 ½ år sedan parallellt med psykologstudier, tog ett studieuppehåll som visade sig bli längre än jag tänkt mig.. Fick panik i höstas och skrev in mig på jurisprogrammet, men det var inget för mig. Börjar tröttna rejält på psyk och önskade jag hade modet att säga upp mig för att kasta in mig i någonting nytt. Eller ta upp studier på allvar igen. Man har blivit lite för trygg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jobbar som frilansande livetekniker och har gjort så de senaste 10 åren och åker med detta i egen regi över hela norden.

Laddar lite videos kring detta men mest för att det är kul.

Börjar väl få lite snurr på studioverksamheten oxå men har egentligen alldeles för slitna öron för att jobba med det på heltid.

Bättre på att coachai studion än att mixa så att säga.

Ja, jag tar gärna med mig aspirerande tekniker ut på jobb om man vill testa yrket.

Verkar framför allt utmed västkusten.

Piiiz!

/Mojje

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Började på nytt jobb nyligen, så nu har jag gått ifrån reparationer (som jag alltid tidigare har hållit på med) och jobbar främst med teknisk support hos BlueStar Nordic. Riktigt kul eftersom det är massor av nytt att lära sig och det dyker upp nya problem hela tiden. :)

Kul med nytt, skönt att byta miljö ibland :)

Gör min sista månad som på som elektriker på ett pappersbruk i Mariestad, där använder vi annars en del av sträckkodslässarna från ditt gamla jobb på våra transportörer. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trodde jag skulle hitta inlägg från mig här från 07 då jag var städare. Sen tre år tillbaka slank jag in på TV/mediaproduktioner och idag är A-ljud och TOM. Från att allt var lite grått och trist på städjobbet fick jag plötsligt möjligheten att åka utomlands och slita med diverse dokusåpor och projekt. Nu är jag fast i Sverige och gör TV på webben.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som musiker och det är inte alls trist (förutom allt jävla resande, inte att vara fram, menar själv "sitta och glo med något flyttar en").

/Magnus

Redigerad av ibanez-mag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Arbete ett ont måste bör undvikas enligt dom gamla grekerna.

Just därför har Buckminster Fuller rätt enligt:

tumblr_md9vp0PnbQ1r6e50go1_500_zps69dd6ef8.jpg

Rekommenderar även Roland Paulsens relativt aktuella avhandling: Arbetssamhället - hur arbetet överlevde teknologin

(http://www.adlibris....isbn=9140671372)

Tror han kommer till Malmö i April för ett föredrag faktiskt (för er malmöiter alltså).

Redigerad av JohnRick

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu