Senaste nytt m3
Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Längesedan jag postade något. Håller på att färdigställa lite låtar från mitt nya enmansprojekt M-A-D

Det är typ lite slick hårdrock... svårt att sätta rätt kategori. 

Lyssna gärna och säg vad ni tycker:

Redigerad av JJMusik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen som kommenterat än. Svagt med det på det här forumet. Nä men det här lät riktigt bra. Bland det bästa som laddats upp här. Enda invändningen jag har är sången i början. Lite för låg volym och skulle nog behövas tittas på igen mixmässigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Wow - tack DieHard - det var smickrande att höra!

du tänker på den "vanliga" sången i första versen? eller tänker du på "telefonrösten" i introt?

Det är ju alltid ett evigt pillande med det där... Volym på lead-sång och volym på bas är nog de två jag brottas med mest... och någon gång får man bara bestämma sig :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo menade telefonrösten. Den låter inget vidare till telefonröst. Den behöver du se över. Se här på tips för lite bättre telefonröst

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aha, ja ”telefon” är egentligen fel beteckning från mig. Jag tänkte mer som röst i en grotta/megafon med ganska mycket reverb och ”långt borta” - där kommer sedan ett baklänges-reverb som suger in rösten i första versen.

men jag förstår absolut din poäng - den skulle kanske filtreras lite mer och göras mer tydlig. Tack för kritiken!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut helbra! Ovanligt bra till och med.

Fortsätt så😄

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Provokativ titel men andra versen inger hopp! Lyssnar sällan till text men nu gick den ju att läsa i videon. 

Gillar gitarrspelet mycket. Supersnygga vibraton på slingorna. Själva låten och mixen också bra. Bra jobbat! Känns välbearbetat. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack slejnard!

härligt med sådan feedback från en sådan gammal forum-räv :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tummen upp från mig med, det här låter kalas. :) Snyggt lirat, mixen kanske kan behöva finputsas lite men jag hade säkert inte gjort det bättre själv så med det håller jag truten. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte så mycket om hårdrock, men melodin var mera pop, och den var riktigt bra. Gitarrspelet är väldigt snabbt och bra, men det blir lite väl mycket för min del.

Inspelningen lät också bra, även om jag har rätt dålig lyssning. Det var en cymbal som jag tyckte var lite för volymstark bara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lät riktigt bra! Har egentligen inget att anmärka på, så då gör jag inte det heller. 😉

Gillade sången mycket. Inte alls samma genre,  men rösten påminde om David Gahan, Depeche Mode. 

Grymt jobbat! ☺️

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vill tacka all för given kritik - både bra och dålig!

har laddat upp en ny låt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Riktigt bra det där också om än kort ^_^

Vad använder du för program för att lägga in text i videon? 

Kör hårt! Fick snygga Yngwie-vibes där!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj, så bra det var och oj, så länge sen man lyssnade på sånt här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack gubbar! det värmer att ni gillar det - hårdrock brukar det mest skrattas åt annars...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, slejnard säger:

Riktigt bra det där också om än kort ^_^

Vad använder du för program för att lägga in text i videon? 

Kör hårt! Fick snygga Yngwie-vibes där!

Tack Slejnard! jag kör Movie Studio Platinum (gamla Sony vegas, numera Magix) - väldigt bra program för videoredigering! movie studio platinum är en nedbantad version som inte kostar så mycket

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det första spåret "Killing Our God" ger mig lite Poets of the Fall-vibbar, vilket är ett väldigt bra betyg i min bok. Kanske skulle jag har strukit telefonrösten/sången i introt helt, annars väldigt snyggt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 timmar sedan, Sostenuto säger:

Det första spåret "Killing Our God" ger mig lite Poets of the Fall-vibbar, vilket är ett väldigt bra betyg i min bok. Kanske skulle jag har strukit telefonrösten/sången i introt helt, annars väldigt snyggt.

tack för kritiken! ja telefonrösten kan kännas lite kliché... men när allt var inspelat och klart kände jag att det blev lite för lång transportsträcka i början - behövda hända något mer mixmässigt för att hålla intresset uppe.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, JJMusik säger:

tack för kritiken! ja telefonrösten kan kännas lite kliché... men när allt var inspelat och klart kände jag att det blev lite för lång transportsträcka i början - behövda hända något mer mixmässigt för att hålla intresset uppe.

Rätt tänk som de allra flesta amatörmixare missar.:thumbsup:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hårdrock är aldrig fel, detta låter bra :thumbsup:

Vegas är guld :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Vill bara förmedla att jag laddat upp två nya låtar i mitt projekt M-A-D

Vad som händer med dem får vi se...

Redigerad av JJMusik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter bra så kör på bara. Det enda jag kan säga är att sången är lite för torr och skulle behövas sänkas bara lite. Nu låter det som sången ligger ovanpå istället för att smälta in med resten av låtarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack DieHard!

tycker du sången känns för hög i båda låtarna? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ska kika på det... de två absolut svåraste elementen i en mix är balans på leadsång och balans på bas... de två sliter jag alltid mitt hår över.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Snygg produktion. Bra sång och gitarr. Hade gärna sluppit transportsträckan i introt. Låten känns en minut för lång.

I skräplyssning (mobilen) tycker jag balansen mellan alla element är bra.

Genomarbetat och gött!! 🤘

Redigerad av Wernborg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack wernborg!

jag är med benägen att hålla med dig. Därav har jag lagt filler-grejor i introt då jag egentligen tycker det är för långt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På 2018-06-10 på 23:43, Die Hard säger:

Ja lite är det det.

DieHard:

jag har nu sänkt volymen på leadsången 1 db i båda låtarna. Ökat HP-filtret på sången något så att den är lite tunnare, samt ökat send till reverb och delay på sången med ca 2db. 

Har laddat upp nya videor på tuben och uppdaterat länkarna i tråden. 

Tycker du sången sitter lite bättre i mixen nu?  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu