Senaste nytt m3
Gå till innehåll
Nyhetsroboten

Studio tipsar: Fem måste-ha-pluggar under 2019

Rekommendera Poster

Ja, det var inte en direkt lätt uppgift :) Och många håller förmodligen inte med!

mvh Jon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
2 timmar sedan, Yllet säger:

Ja, det var inte en direkt lätt uppgift :) Och många håller förmodligen inte med!

Jag håller med om att det inte är en lätt uppgift :)

Om jag bara fick använda ett reverb skulle det nog bli Fabfilter Pro-R. Kan verka oansenligt i jämförelse med Valhalla, som bjuder på sockersöta reverbsvansar, eller Altiverb som (i teorin) kan låta som vad som helst. Styrkan med Pro-R är förmågan att smälta in i mixen. Oavsett om man är ute efter stort, subtilt eller udda så är det relativt lätt att få pluggen att passa in. 

Sedan gick jag aldrig riktigt igång på Waves Mixcentric. Tycker att Plugin Alliance Black Box Analog Design HG-2 och Soundtheory Gullfoss är mer mångsidiga färgpytsar. 

Edit: Men dom har å andra sidan mer än en ratt

Redigerad av joachime

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

BTW jag gjorde nyligen en shootout mellan SIR Audio Tools Standard CLIP, DMGAudio Limitless och Fabfilter Pro-L2. 

Standard Clip gjorde mycket bra ifrån sig, men jag föredrar ändå Pro-L2, på grund av mångsidigheten. 

Hmm... Nu börjar jag ju låta som en fanboy 🤔

Redigerad av joachime

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På 2019-01-11 på 14:48, Yllet säger:

mvh Jon

Håller åsså med om att det är en sjukt svår sak att säga konkret, inte minst som smaken är personlig, men min lista (som den ser ut just nu i år) är, utan direkt ordning:
Weiss DS1 (och få alla andra Weiss-pluggar på köpet), Positive Grid BIAS Pedal, Acustica Ceil/Ochre (Ochre är indragen nu så lägger mest till den som djupt saknad bonus), Flux Epure, och AudioEase Altiverb.

Just FabFilters ProQ-serie gillar jag inte alls till EQ, men använder ProQ 2 titt som tätt för att nosa upp resonanser med den schyssta frequensanalysatorn innan jag filar bort dem i exempelvis Epure! Jag var även väldigt förtjust i Eiosis AirEQ, men listan är ju begränsad här.

Redigerad av van Caine

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På 2019-01-11 på 17:21, joachime säger:

BTW jag gjorde nyligen en shootout mellan SIR Audio Tools Standard CLIP, DMGAudio Limitless och Fabfilter Pro-L2. 

Standard Clip gjorde mycket bra ifrån sig, men jag föredrar ändå Pro-L2, på grund av mångsidigheten. 

Hmm... Nu börjar jag ju låta som en fanboy 🤔

En mycketenklare plugg (inte testat fullversionen), men Little Clipper från Boz är inte dum alls! Går för en sketen dollar ibland 🙂

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fasen, kan inte låta bli. Den är inte mångsidig nog att platsa på listan även om jag hade kunna slänga upp en sjätte plug åsså, men SoundSpot's panner-plugg Propane har gett mig mycket glädje sen jag upptäckte den i höstas! Väldigt enkel sak, men att kunna panorera mitten och sidorna helt oberoende av varandra har gett mig enorma möjligheter i mitt jobb som sound designer 🙂 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu