Senaste nytt m3
GÄ till innehÄll
Juzzie

Prodda ihop???

Rekommendera Poster

Tja alla dĂ€rute 😀

Ja söker folk som skulle vilja prodda samt skriva lÄtar ihop.

Vore nice att ha ett gÀng att bolla idéer med.

AnvĂ€nder logic, och har Ableton live  men vet inte riktigt hur de programmet fungerar 😅

Bor i stockholm

Hoppas vi höres😀

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser

För det första, lycka till! Jag söker faktiskt samma sak. Fast jag har ganska udda musiksmaker och arbetssĂ€tt. Men jag bor i Stockholm  🙂

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg

Tja🙂 

ok, hur arbetar du da? 

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg

Tjenare! jag har 1 Ärs erfarenhet av Abelton Live och hÄller mestadels pÄ med EDM mestadels lÄtar med avicii stuk... Om du vill skulle jag/du kunna skicka nÄgot projekt :P

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg

Tja🙂 

Men fan va kul 🙂

skulle va kul att lÀra sej Ableton

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
Postad (redigerade)
27 minuter sedan, Juzzie sÀger:

Tja🙂 

ok, hur arbetar du da? 

Jo, jag har under en period skrivit instrumentala lÄtar pÄ datorn i midi mha ett sequencerprogram och synt. Jag spelar elbas men Àr dÄlig pÄ piano. Jag mÀktade inte heller lÀgga in melodier. Efter en lÄng period hittade jag en partner som tog pÄ sig att arrangera om, lÀgga till sÄng och sjunga. Vi trÀffades aldrig fysiskt men höll tÀt kontakt via epost. Han drev sÄ att urspungslÄtarna som var nÄgot retro blev modernare. Jag bidrog med verser.

Det Àr bra att jobba med en partner men det kan vara svÄrt att bli accepterad. Jag betalade min "biljett". Det blev ett album som Àr under avslutning nu efter tvÄ Är. Hoppa att min berÀttelse ger nÄgot. Jag tror du behöver en partner nÀrmare din stil och modernare. Gör flera lÄtar, sedan Äterkom att lÀgga till stÀmmor och förfina. 

https://m.soundcloud.com/marksikt/sets/one

Redigerad av georgep
TillÀgg

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg

lesgetit. Kör du ableton?

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg

Ok, fattar,   

Ja har Abelton men vet inte riktkgt hur de funkar

men de du gjort Àr bra

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
Postad (redigerade)

Föredrar FL Studio men sen Àr jag vÀldigt kass pÄ Ableton med sÄ du ska nog inte lyssna pÄ mig. 
Tips Ă€r att tvinga sig sjĂ€lv att lĂ€ra sig de viktigaste delarna i början. Är inte sĂ„ kul i början p.g.a att man inte fattar ett skit. DĂ€rav tog det kanske 5 Ă„r innan jag vĂ€l tog tummen ur röven och körde pĂ„. Idag Ă€r det ungefĂ€r 10 mĂ„nader sedan jag började och nu Ă€r det hur kul som helst. Man lĂ€r sig nya saker hela tiden och man utvecklas snabbt. NĂ€r du vĂ€l kan skapa en lĂ„t sĂ„ kan du sedan kolla youtube/forum pĂ„ detaljer du vill lĂ€ra dig.

Redigerad av Arvid Skult

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du mÄste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i vÄran gemenskap. Det Àr lÀtt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in hÀr.

Logga in nu