Senaste nytt m3
Gå till innehåll
arkade

Problem med interface

Rekommendera Poster

Tjena. Har haft problem med mitt interface i flera månader nu, men det har nyss blivit ett snäpp värre..

För det första så slutar mitt ljud i resten av windows fungera då och då. Ofast då jag har min DAW öppen, trots att jag bockat ur "allow applications to take exclusive control of this device", men det händer när den inte är öppen också. Det löses alltid med att använda windows troubleshootern, fast väldigt störigt när det händer hela tiden. Jag googlade lite, och det stod att tidigare versioner av programvaran till mitt interface kan funka bättre, fast den versionen finns ju inte ens att hitta...

Nu igår så fick jag ett annat problem. Jag hör en jävla massa brus när jag spelar musik i min daw. Har innan bara hört det där bruset då jag vridit upp gainen på mitt interface, men nu brusar det och låter helt förjävligt. Det är mest där jag har mycket lager. T.ex supersaws, annars så är det faktist inga problem med bruset. I övriga windows så låter musik bra, så det är inte så att mitt interface har gått sönder heller. Vad ska jag göra? 

Interface: Behringer umc204hd

Bitrate windows: 24bit, 44100hz (Studio kvalitet)

Daw: Sample rate 44100hz.

UMC Asio inställningar:

256 samples asio buffer storlek

4 kanaler, 24 bits output. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu