Just nu i M3-Nätverket
Gå till innehåll
Memphis

Senaste prylen/prylarna till studion

Rekommendera Poster

Grannarna var på väg ut med lite sopor då fru oioioi tyckte det såg lite konstigt ut. De hade tänkt slänga:

32204230281_9b3b4d6c0e_b.jpg

Tydligen var grannes pappa producent och hade haft den här i studion. Sedan många år har den dock agerat dammsamlare.

Nu är den dock i bruk igen, i hemmets studio 2.

Dafuq!? Den är ju helt fantastisk!!! Har storebrorsan SQ-80 själv, och den användes flitigt :-)

Kriminellt att försöka slänga en sån klenod....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dafuq!? Den är ju helt fantastisk!!! Har storebrorsan SQ-80 själv, och den användes flitigt :-)

Kriminellt att försöka slänga en sån klenod....

Den har blivit lite hypad på sista tiden,. analoga filter gör susen... :) Har kvar min ESQ-1. Min andra är det, den första jag köpte var så buggig så jag tröttnade på eländet. Ett halvår senare hade Ensoniq fått ordning på ESQ-1an.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den har blivit lite hypad på sista tiden,. analoga filter gör susen... :) Har kvar min ESQ-1. Min andra är det, den första jag köpte var så buggig så jag tröttnade på eländet. Ett halvår senare hade Ensoniq fått ordning på ESQ-1an.

Ah, har jag inte märkt av faktiskt, men filtren är absolut väldigt trevliga i dem! Används flitigt fortfarande månne? :-)

Själv hade jag tur. Min SQ-80 hade redan ROM från efter de fick ordning på grejer. Nu är bara besväret att byta batteri..... Måste försöka få in ett 2032-batteri...

Gillar hybrid-system en hel del! Man kan göra tuffa grejer av dem som blir det bästa av båda världarna!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sexig jävel det här:

IMG_6743%2BEDIT.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Cableguys Bundle.

Dave Smith Instruments Prophet REV2 - 16.

11833015_800.jpg

Så sjukt sexig synth det där...mmmmmm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skickade nyss efter 8" JBL monitorer. Ska va djup bas o tydligt allt i dom.

Läst som fan om dom och värsta konkurrenten Yamaha, vägde mellan dom. Tror de här är bättre för mig, har redan en 30 hz sub som jag hoppas jag ska klara mig utan nu.

I september blir det nog en del recordings. :) Rackenroll...

http://www.jblpro.com/www/products/recording-broadcast/3-series/lsr308#Features

lsr308_front_r.jpg

Redigerad av Guitar Nilsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På 4/18/2017 at 21:29 pme sa:

Saknar du bara en? Jag saknar nog 5-6 stycken minst.

En räcker gott o väl, vad i hve skall du med sex stycken till??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp-fnatt:

Electro Harmonix Sould Food och Russian Green Big Muff

Schecter E1 Custom Special

Boss Katana 100w 1x10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Neosus & Slejnard:

Så här ere; jag letade egentligen efter en ersättning till min EV ZLX12p, en PA-högtalare som jag använt med Kempern. Fattar inte att jag stått ut med den så länge som jag har, det är en OK PA-högtalare men det är inte en OK högtalare för gitarrljud... Så hittade jag en forumtråd där folk diskuterade att använda Katanan som cab för sin Kemper. Hade helt bommat Katanan men den är ju rätt billig så jag tänkte att det kan man ju testa, funkar det inte så åker den tillbax.

Dock så blev jag rätt överraskad av hur bra den lät på egen hand när jag fick den. Jag menar... det är en förstärkare för 3000 spänn så jag förväntar mig att den skall låta som en 30Kkr stärkare. Men den har ett gött sound och grymt stora möjligheter om man vill tweaka sig till döds, särskilt om man installerar Boss Tone Studio (mjukvara för PC eller Mac). Testade den på ett rep - låter bra och medan det inte är Kemperklass på den så är den ju snabb o smidig - Kempern: starta upp, koppla till någon form av cab, hitta en profil (om man inte har någon förvald såklart) osv. Katana - push on sedan är man good to go. Plus att jag gillar ljudet den leverar, den är kul att lira på helt enkelt. 

Lägger ut en recension på min Youtube-kanal nästa vecka; två versioner dessutom (engelska / svenska).

DieHard:

Det är mycket möjligt att jag kommer att testa det, aldrig gjort det! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu var det så pass länge sedan jag bidrog till den här tråden att en lång lista blir nödvändig. De sex senaste prylarna är en samling hel- och halvvintage digitala effekter i form av AMS RMX16, AMS DMX 15-80S, Lexicon 480L, Eventide DSP 7000, Yamaha REV-1 och EMT 248.

(Lexicon 200, 224X, 300, Roland R880 har passerat genom racken sedan i våras). 

Tror jag är "klar" nu :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På 2017-10-25 at 11:07 slejnard sa:

Tack för recension Hellpig! Verkar perfekt att ha hemma :)

Min recensionsvideo på svenska, om det kan vara av intresse (finns tillgänglig på engelska också...). Släpper en video till på torsdag med fler ljudexempel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittade denna portan på en secondhand butik för 250 kr ...funkar felfritt å verkar varit väl omhändertagen.

Nostalgitripp som f*n. 

Resized_20171207_120755.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
38 minuter sedan, MrLoFi säger:

Hittade denna portan på en secondhand butik för 250 kr ...funkar felfritt å verkar varit väl omhändertagen.

Nostalgitripp som f*n. imageproxy.php?img=&key=3cdfedecd0af4294

Vilket fynd!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, MrLoFi säger:

Nostalgitripp som f*n. imageproxy.php?img=&key=3cdfedecd0af4294

Bra grejer. Ser att du har en masterbandare där också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan, oioioi säger:

Vilket fynd!

japp. Samma glädje som för typ 25 år sedan.

5 timmar sedan, Vesuvius säger:

Bra grejer. Ser att du har en masterbandare där också.

jo. är ju "bara" 4 spår ...om man spelar in dom 4 på bandarn å sen spelar in det igen till pottan på 1 spår får man ju 3 över (: 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

6a89e4_08c04d715e644345b3f76a61bc5accfd.

Köpte mig ett Band-in-a-Box Mega. Ser det som en blandning mellan en kul leksak och ett låtskrivarverktyg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommenterar som gäst. Om du har ett konto kan du logga in.
Svara på detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...