Just nu i M3-Nätverket
Gå till innehåll
ivwe

PULVERMOSTJEJ

Rekommendera Poster

PULVERMOSTJEJ ! En briljant låt :rolleyes:

Men den känns lite för vasst i sång tycker jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

PULVERMOSTJEJ fin titel :P

Gillar gitarr ljudet.

Redigerad av hellfog

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fint ljud, och mycket härlig låt.

Tycker dock att sången är lite för spänd för mitt tycke, och speciellt när det är sån lugn och härlig låt. Om du skulle försöka slappna av lite istället för att pressa fram både känsla och ljud så skulle det bli ännu mer super.

Tack för lyssningen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

... spännande. eller nåt.

Det låter ju som svensk radioskval med förutsägbar kärleksklyschtext fast utan förutsägbara kärleksklyschor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad heter hon? :)

Nejdå, bra bra, inga klagomål från mig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker det låter trevligt. Mysigt småputtrigt gitarrlir. Låter lite Winnerbäck. Helt ok lite raspig sång.

Nån frekvens runt 10k eller så som är lite väl hissad och påträngande (låter vasst och knirrigt). Låter som lite dist på toppen av gitarren till höger också...? Är den inspelad med nån slags elektretmik (bara känns som sån karaktär)?

Tycker du ska sänka lite EQ i de mest vassa diskantfrekvenserna (känns som ca 10-12k). Det låter lite som du slutmixat/masterat med trötta öron (då blir det iaf såhär för mig).

Annars helt ok!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad heter hon?

Hihi, det vet jag, men vill inte outa henne här. Det börjar på "A" i alla fall. Låttiteln har dubbel betydelse i alla fall (åtminstone vad hon, pulvermostjejen, tror). Jon har ju varit på behandlingshem o.s.v. och hon var och är, tyvärr för hennes egen skull, inte så ren själv. Så jag gissar att folket kan förstå vad den "dubbla betydelsen" innebär. Bra låt i vilket fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg